בדרך לממשלת אחדות? החלה פגישת נתניהו - גנץ וצוותי המשא ומתן במעון ראש הממשלה

לאחר ההתקדמות שנרשמה במשא ומתן, וההארכה שנתן הנשיא לגנץ במנדט להרכבת הממשלה, נפגשים בשעות אלו נתניהו, גנץ וצוותי המשא ומתן במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/20 09:36 כ בניסן התשפ

בדרך לממשלת אחדות? החלה פגישת נתניהו - גנץ וצוותי המשא ומתן במעון ראש הממשלה
נתניהו וגנץ. האם ההכרעה היום?, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נועדים הבוקר (ג') במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, בפגישה משתתפים גם צוותי המשא ומתן של הצדדים.

נזכיר כי מדובר בפגישה נוספת לאחר פגישתם של השניים אמש, בסיומה הודיעו הצדדים בהצהרה משותפת כי"בפגישה בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים להקמת ממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".

כאמור, הנשיא ריבלין האריך את המנדט להרכבת ממשלה שהוטל על גנץ עד ליום רביעי הקרוב. נתניהו וגנץ פנו לריבלין בבקשה משותפת בשעה 23:59, לאור ההתקדמות במשא ומתן והרצון שלא לגרור את ההכרעה לכנסת. לפי בית הנשיא, "הבקשה נמסרה כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם. על פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי, כ"א בניסן, 15 באפריל, בחצות". ריבלין סירב בעבר  לבקשת גנץ להאריך את המנדט, והתכוון להעבירו לכנסת מכיוון שלנתניהו לא היו 61 ממליצים - אולם בעקבות ההתפתחות והפנייה המשותפת, שינה את החלטתו.

ח"כ משה (בוגי) יעלון צייץ בטוויטר בתגובה: "נשיא המדינה נמנע מלהטיל את הרכבת הממשלה על נאשם עם שלושה כתבי אישום חמורים. הנאשם נתניהו חושש (בצדק) מבג״צ, שימנע מנאשם להרכיב ממשלה. מי עוזר לנתניהו לעקוף את הנשיא ואת בג״צ? בני גנץ! שקיבל מנדט כדי להלחם בשחיתות ולחזק את שלטון החוק. גם המגפה לא מכסה על המעילה באמון ועל הבושה."