במחנה השמאל מאוכזבים מנאום גנץ: "כניעה ללא תנאי"

לאחר נאומו של גנץ, שהחליט להשאיר את אפשרות המשא ומתן עם נתניהו פתוחה, אכזבה רבים בגוש השמאל. שותפו לשעבר של גנץ, יאיר לפיד כתב: "ממשלת חירום אינה ממשלה מבישה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/20 22:26 יט בניסן התשפ

במחנה השמאל מאוכזבים מנאום גנץ: "כניעה ללא תנאי"
מאוכזב. יאיר לפיד , צילום: פלאש 90, תומר נויברג

אחרי ציפייה שאולי הערב בני גנץ יכריז כי על אף הנכונות שהראה, הוא לא יקים ממשלה יחד עם בנימין נתניהו, במחנה השמאל נותרו מאוכזבים. גנץ הודיע בנאומו כי הוא עדיין נכון לשבת עם נתניהו יחד על המשא ומתן ולהוביל הקמת ממשלת חירום. כל זאת בצל העובדה כי הלילה יפוג המנדט שקיבל מהנשיא להרכיב ממשלה. אך לאחר כי לא הציב אפילו אולטימטום לסיים את המשא ומתן כבר הערב, רבים במחנה השאל כעסו והעבירו ביקורת.

מעל כולם עמד שותפו לשעבר, ומי שהיה סגנו במפלגה, ח"כ יאיר לפיד. לפיד האשים את גנץ על התקפלות בפני נתניהו, ויקים ממשלה מושחתת: "ממשלת חירום אינה ממשלה מנופחת בזבזנית ומבישה של 34 שרים. לאנשים אין מה לאכול והם מחלקים לעצמם כיסאות ומשרדים. מי שמדבר על תחושת חירום לא יכול להשאיר את ליצמן במשרד הבריאות, לוותר על משרד האוצר ולהיכנע כניעה ללא תנאי לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית".

גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, התקומם כי גנץ תקף דווקא את מבקריו ולא את נתניהו: "מביך ועגום שגנץ בחר לתקוף לא את נתניהו שמעביר אותו זובור משפיל, אלא את בוחריו ושותפיו שזועמים שהפר את הבטחתו להם. על נתניהו זה בטח עושה רושם אדיר. מעכשיו הוא בטוח ייקח את גנץ יותר ברצינות". חברתו למפלגה תמר זנדברג הצטרפה גם כן לביקורת: "גנץ, תפסיק להיות הבובה של נאשם. במקום לשתף פעולה עם המושחת תכנס את הכנסת מידית על מנת להעביר את החוקים נגד השחיתות. חייבים להתקדם".

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת הצטרף לביקורת: "מנהיג חזק לא צריך להסביר מהי מנהיגות - הוא מדגים אותה במעשים. אף משבר לא יסתיר את העובדה שגנץ לקח את המנדט שקיבל מרוב האזרחים במדינה והפך אותה לתעודת כשרות לגזענות ושחיתות חסרות תקדים. זאת לא אחריות. זאת כניעה".