גנץ לנתניהו: "זהו רגע האמת- אחדות או בחירות רביעיות"

יו"ר כחול לבן שהמנדט שלו להרכבת ממשלה יפוג הערב הצהיר כי על מלאכת הרכבת ממשלת חירום להסתיים בהקדם. אמנם לא הביע אוליטמטום כי זה ייגמר עוד הערב. הלילה ייפגש עם נתניהו כדי להגיע להסכם סופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/20 20:53 יט בניסן התשפ

גנץ לנתניהו: "זהו רגע האמת- אחדות או בחירות רביעיות"
צילום: יח"צ

שעות ספורות לפני פקיעת המנדט שניתן לו להרכבת ממשלה, בני גנץ יוצא בהצהרה לציבור על מצב הקמת ממשלת האחדות. בפתחית דבריו אמר: "מי שרואה את עצמו מנהיג את המדינה הזו ואת העם הזה חייב להוכיח בכל עת שהוא יכול לעמוד כקיר פלדה מול כל לחץ, מול כל אתגר ומול כל איום". גנץ דיבר על מחיריו האישיים ששילם בפירוק מפלגתו, וכל זאת למען הקמת ממשלת חירום בתקופת נגיף הקורונה.

"מצב החירום אילץ גם אותי להתפשר על הכוונה שלא לשבת עמו בממשלה אחת" מודה גנץ בפני הציבור שתמך בו כי הבטיח שלא יתמוך בנתניהו. אך בשל המצב טוען כי זה חשוב יותר להקים ממשלה, ואף תקף את מי שבחר לגנות אותו על מהלך זה. "בשעה הזו אף אחד לא יטיף לי על פוליטיקה, אף אחד לא ינזוף בי על כך שבחרתי בטובת אזרחי המדינה על פני טובתי האישיתואף אחד לא יזיז אותי מילימטר מהאמונה העמוקה שלי שטובת ישראל לפני הכל".

גנץ עבר לדווח על מצב המשא ומתן נכון לעכשיו ואמר: "הגענו לסיכומים אני מקווה ועומד על כך שנממש אותם לטובת אזרחי ישראל". ומשם עבר לפניה אישית לנתניהו: "הגענו לרגע האמת. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו, כן משנינו, להגיע להכרעות קשות.  הם מצפים שנחליט בשעת החירום ההיסטורית הזו". עוד אמר: "זה או ממשלת חירום לאומית או חלילה בחירות רביעיות יקרות ומיותרות בשעת משברההיסטוריה לא תסלח- למי מאיתנו שיברח". ובכך קרא לנתתניהו לסיים את המשא ומתן.

מהעולה מדבריו אין הכרזה של גנץ לסיים את המשא ומתן דווקא הערב עם סיום המנדט, ונראה כי האופציה להמשך הדיונים גם בימים הבאים פתוח. לאחר נאומו הזמין ראש הממשלה, שהודיע מוקדם יותר כי הוא מקווה לסיים את הדיונים כבר הערב, את גנץ לבית ראש הממשלה לסיים את המשא ומתן.

נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו לגנץ לאחר הנאום: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים - בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל". גנץ נענה לקריאה וייפגש עם נתניהו, והם יערכו פגישה על הקמת ממשלה לאורך הלילה.