כחול לבן באולטימטום להאוזר והנדל: ממשלה צרה או התפטרות

במפלגה דורשים משני הח"כים ליישר קו, ולהצביע בעד ממשלה עם הרשימה המשותפת - או להתפטר מהכנסת. עם זאת, גם בכחול לבן מבינים שלמעשה בלתי אפשרי לגרום לשניים להתפטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/20 10:50 יג באדר התשפ

כחול לבן באולטימטום להאוזר והנדל: ממשלה צרה או התפטרות
האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

האם תקום ממשלה בראשות בני גנץ, בתמיכת הרשימה המשותפת וישראל ביתנו? האפשרות אמנם קלושה ורחוקה מאוד, בעיקר משום שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טרם התבטא בנושא, ולא סביר כי יצביע בעד ממשלה כזו, אך בכחול לבן עושים את כל המאמצים כדי להביא את בני גנץ לראשות הממשלה.

ה"חוליה החלשה" בנושא היא שני הח"כים מתל"ם, צבי האוזר ויועז הנדל, שאמנם עדיין לא התבטאו בנושא אחרי הבחירות, אך פעולותיהם בזמן הניסיונות להקים ממשלה כזו בכנסת הקודמת, וכן הצהרותיהם החוזרות ונשנות במהלך מערכת הבחירות, לפיהן לא יתמכו בממשלה עם הרשימה המשותפת, מדברות בעד עצמן.

אמש דווח בחדשות 13 כי השניים נקראו לשיחה עם יו"ר מפלגתם ואחד מראשי כחול לבן, משה יעלון, שיחה שהגיעה לטונים גבוהים ולצעקות, אך לא הזיזה אותם מעמדתם שלא יתמכו בממשלה כזו.

יעלון. שולח אצבע מאשימה לנתניהו

יעלון. הזעם לא עזרצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

הבוקר (ב') פורסם בחדשות 12 כי בכחול לבן החליטו להציב להאוזר והנדל אולטימטום - תמכו בממשלה צרה או התפטרו מהכנסת באופן מיידי. על פי הדיווח, במפלגה יש כעס רב על השניים, ופעילי המפלגה מתכננים הפגנות מול בתיהם.

עם זאת, גם בכחול לבן מבינים כי יהיה קשה מאוד - עד בלתי אפשרי - להכריח את הצמד להתפטר מן הכנסת. וכך למעשה עומדת בפניהם האפשרות לערוק למפלגה אחרת - כלומר לליכוד - אך אם יעשו זאת יוטלו עליהם סנקציות, והם לא יוכלו להתמנות לשרים או להתמודד לכנסת הבאה. אפשרות נוספת שהעלו, על פי הדיווח, בכחול לבן, היא שהשניים יצביעו בעד הקמת הממשלה, אך יישארו מחוץ לקואליציה. אך זו אפשרות קלושה ולא ריאלית.