בכירים בכחול לבן: האוזר והנדל יסכלו חבירה לרשימה המשותפת

על פי הבכירים, חברי הכנסת מסיעת תל"ם המזוהים כימניים, יסכלו חיבור של כחול לבן למפלגה הערבית, מתוך רצון להקים ממשלת אחדות עם הליכוד לאחר חקיקת החוק שתמנע מראש הממשלה להרכיב קואליציה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/03/20 22:18 יב באדר התשפ

בכירים בכחול לבן: האוזר והנדל יסכלו חבירה לרשימה המשותפת
האוזר והנדל. יסכלו חבירה לרשימה המשותפת?, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בכירים בכחול לבן טוענים הערב (א') כי חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר יסכלו ממשלת מיעוט של כחול לבן עם הרשימה המשותפת, כך מדיווח של הארץ. על פי הבכירים, שני חברי הכנסת מסיעת תל"ם נחשבים לסמן הימני במפלגתו של בני גנץ, ויפעלו לסכל חיבור שלו עם איימן עודה, מתוך מטרה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, עם החלת החוק החדש שתמנע מנתניהו להקים ממשלה. מנגד, חברת הכנסת אורית פרקש הכהן (כחול לבן) אומרת הערב כי תצביע בעד "כל ממשלה של בני גנץ, לרבות בתמיכת המשותפת".

נזכיר, כי מוקדם יותר היום נפגש חבר הכנסת משה יעלון עם השניים, אך סירב לחשוף את תוכן הפגישה, כאשר על פי הערכות הנושא הנידון בה היה התנגדות אפשרית של השניים להקמת ממשלת מיעוט. עת יצא יעלון מהפגישה, טען חבר הכנסת כי הנהגת כחול לבן היא שתקבע עם אילו מפלגות תוקם הקואליציה. "מה שהנהגת כחול לבן תחליט- יבוצע" הבהיר יעלון. 

כמו כן, במהלך סוף השבוע דווח כי עמדתו של יעלון לגבי הרשימה המשותפת השתנתה. על פי הדיווח, יעלון החליט לתמוך בחירה לחבירה הכנסת הערבים בדרך להקמת ממשלת מיעוט בראשותו של גנץ. יעלון אף אמר היום לחדשות 12 כי "ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להקים ממשלה כזו או אחרת", אך סייג, "אם הרשימה רוצה להמליץ (לנשיא) ודאי שלא נתנגד לזה".