רה"מ הפלסטיני מאשים: "הציבור הישראלי מגדיל את הימניות שלו"

מוחמד אשתייה ביקש להפנות אצבע מאשימה לקהל הישראלי, זאת לאחר שתוצאות הבחירות בישרו על ניצחון של גוש הימין. "תכנית תקיפת העם הפלסטיני היא הבאה בתור" טען ראש הממשלה הפלסטיני

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/03/20 15:26 ז באדר התשפ

רה"מ הפלסטיני מאשים: "הציבור הישראלי מגדיל את הימניות שלו"
אשתייה. מפנה אצבע מאשימה, צילום: נאסר אשתייה / פלאש 90

מוקדם יותר היום (ג') פורסמו התוצאות הכמעט סופיות של בחירות 2020, כאשר 97% מהקלפיות נספרו, וחלוקת המנדטים מצביעה על ניצחון של הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. מי שביקש להתייחס לתוצאות הוא ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד אשתייה, שהפנה אצבע מאשימה לקהל הישראלי: "חזרתו של נתניהו לשלטון מעידה שהציבור הישראלי מגדיל את הימניות שלו, וכי תכנית תקיפת העם הפלסטיני היא הבאה בתור" טען אשתייה.

דברים אלו של אשתייה מצטרפים גם לאמירותיו של מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, שאמר אמש בתגובה לתוצאות הבחירות כי "הכיבוש, הסיפוח והאפרטהייד הם מי שניצח בבחירות בישראל. נתניהו החליט שהכיבוש והמשך הקונפליקט הוא שיביא פיתוח ושגשוג לישראל".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסמו תוצאות ספירת 97% מהקלפיות, והן הצביעו על ניצחון הליכוד שגרפה 36 מנדטים מקהל הבוחרים, לעומת 32 מנדטים אותם קיבלה כחול לבן. יחד עם זאת, החגיגות במחנה הימין אמש התבררו כמוקדמות, שכן נכון לכרגע, לגוש הימין אין את 61 המנדטים המיוחלים על מנת להרכיב ממשלה, מה שגורם למפלגות הימין להמתין לתוצאות הסופיות, כאשר התקווה היא כי 3% האחרונים של הקלות יסייעו. במידה ותרחיש זה לא יקרה, יהיה ניסיון "לגנוב"מנדטים לגוש השמאל, או להקים ממשלה רחבה המכילה הן את הליכוד והן את כחול לבן.