האדמו"ר מסאטמר: "מניין המתגייסים החרדים ירד - בזכות המאבק שלנו"

הרב יקותיאל יהודה טייטלבוים תקף בחריפות את המפלגות החרדיות בישראל, שמציגות את עצמן, לדבריו, כ"ימין מהדרין", וטען כי הירידה במניין המתגייסים החרדים הגיעה, בין השאר, בזכות הפעילות של חסידיו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/02/20 20:39 ד באדר התשפ

האדמו"ר מסאטמר: "מניין המתגייסים החרדים ירד - בזכות המאבק שלנו"
האדמו"ר מסאטמר בביקורו בירושלים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

‌ארבעה חודשים אחרי שביקר בארץ, ותקף את המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - הרבי מסאטמר, הרב יקותיאל יהודה טייטלבוים, עושה זאת שוב, בנאום שנשא בערב התרמה שנערך בניו יורק לאחד ממוסדותיו בסוף השבוע האחרון.

הרבי מסאטמר בישראל: "צה"ל - כמו עמלק"

האדמו"ר התייחס בין היתר למערכת הבחירות השלישית ואל השתתפות המפלגות החרדיות בהן: "זו כבר הפעם השלישית שבמדינה הציונית הולכים לבחירות. בעבר נימקו המפלגות החרדיות את השתתפותן בבחירות אלה בכך שיש להיאבק מבפנים למען הדת, אך כיום הן מכריזות שצריך לבחור בהן כי הן ה'ימין למהדרין'.
הממשל הימני כיום, שהוא 'כוחי ועוצם ידי', כבר לא די להן, לטענתן צריך לבחור במפלגות החרדיות, כי רק הן מסמלות את הימין למהדרין. כך זה נראה כאשר נקשרים בממשלה, בבחינת "קשורה בו ככלב". לוקחים מהם כספים ותקציבים, ואז הופכים לגוש אחד רחמנא לצלן".

"ניתן להעיד", המשיך האדמו"ר, "כי באשר לגזירות והבעיות בענייני הגיוס (לצה"ל) והחינוך ואף בעניין השבת, המפלגות האלה לא פעלו דבר כדי לבטל או לפתור אותן. חלק מן הדברים הן אף הסתירו, אם זה בעיתונים שלהן, או בכל אמצעי אחר שיש בידן".

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמןצילום: פלאש 90

האדמו"ר הוסיף והתייחס למסקנות ועדת נומה אודות זיוף נתוני גיוס החרדים, וטען כי "אם מניין המגוייסים ירד, הוא בגלל המאבק העיקש שניהלו הארגונים השונים של יהודים יראי השם, בהם תלמידי רבי שמואל אוירבך זצ"ל (מנהיג ומייסד הפלג הירושלמי) שנלחמו במסירות נפש עזה נגד הגזירה. זה הדבר היחיד שבלם והחליש את הגזירה שנועדה להכניס את כל הציבור לצבא השמד לשם מטרה עליונה להפוך אותו לגוש אחד עם פורקי עול. אפילו פורקי העול בעצמם כבר טוענים היום שהם אינם צריכים את החרדים בצבא ברור כשמש שכל התכלית היא לערבב אותם, ואז לקרר אותם ולהחליש אותם ביהדותם".

בסיום דבריו שיבח האדמו"ר את הקהלים החדשים שהצטרפו בשנים האחרונות למאבק שמנוהל על ידי חסידות סאטמר: "ב"ה, בשנים האחרונות רואים כי שנתרבה הציבור שמוסר את נפשו כדי לא להנות משולחן איזבל, ומקימים מוסדות על טהרת הקודש. זו מסירות נפש ממש ראויה להערכה והתפעלות. הם מוותרים על תקציבים גדולים במסירות נפש שאין לשער, גם כאשר הם אינם יודעים איך ימשיכו מחר. זו דרכנו, וכך לימד אותנו רבינו (מייסד חסידות סאטמר, האדמו"ר רבי יואל טייטלבוים) שלא להתחבר לרשעים, בטח כשזה נוגע ללימוד תורה בבתי הספר והישיבות".