איימן עודה תוקף גנץ: "הוא לא בשל. היה לו קמפיין גזעני"

איימן עודה תוקף את אמירת גנץ שהצהיר כי יהיה רוב יהודי בכנסת. כמו כן תקף את גנץ על רצונו לקושש קולות מהימין ואמר "הציבור מעדיף את המקור ולא את החיקוי למקור".

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 15:33 ב באדר התשפ

איימן עודה תוקף גנץ: "הוא לא בשל. היה לו קמפיין גזעני"
ח"כ איימן עודה, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

לפני שבועיים, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שספג בעת האחרונה ביקורת על כך שלא התראיין מאז הבחירות הקודמות, ערך סבב ראיונות ששודר הערב בערוצי הטלוויזיה. בראיון לערוץ 13 התחייב: "נקים ממשלה עם רוב יהודי, או שנקים ממשלת אחדות בלי נתניהו. אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר, ואני מאמין שלא נזדקק לתמיכת הרשימה המשותפת".

מאוחר יותר גנץ התחרט וחזר בו מהשימוש במונח "רוב יהודי" ואמר: "אנחנו לא נשתמש יותר במונח הזה של רוב יהודי בגלל שהוא מעליב את הלא יהודים. נשתמש במונח "רוב שמאמין בישראל כיהודית ודמוקרטית". מי שלא שוכח לו את הדברים על אף חזרתו, זהו יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה.

בראיון שנתן לערוץ הכנסת אמר עודה: "לצערי לגנץ היה קמפיין גזעני מאוד, הוא דרש רוב יהודי. גנץ לא בשל ולצערי הרב ובבחירות האחרונות הוא רצה למשוך קולות מהימין. הציבור מעדיף את המקור ולא את החיקוי למקור". עודה מודע לכך שאם לא יחבור לאף קואליציה לא תקום ממשלה וישראל תלך לסבב רביעי: "צריך להפנות את השאלה אם תקום ממשלה לגנץ, ולשאול אותו למה הוא מדיר 20% מהאוכלוסייה בישראל".