גנץ: "נקים ממשלה ברוב יהודי - ללא הרשימה המשותפת"

יו"ר כחול לבן ערך סבב ראיונות בערוצי הטלוויזיה הגדולים, והתחייב כי הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מממשלתו: "נהיה המפלגה הגדולה בפער - ומפלגות ציוניות יצטרפו אלינו". נתניהו בתגובה: "גנץ שוב משקר - אין לו רוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/20 20:54 כ בשבט התשפ

גנץ: "נקים ממשלה ברוב יהודי - ללא הרשימה המשותפת"
בני גנץ, צילום: גילי יערי, פלאש 90

‏‎‎יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שספג בעת האחרונה ביקורת על כך שלא התראיין מאז הבחירות הקודמות, ערך סבב ראיונות ששודר הערב בערוצי הטלוויזיה. בראיון לערוץ 13 התחייב: "נקים ממשלה עם רוב יהודי, או שנקים ממשלת אחדות בלי נתניהו. אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר, ואני מאמין שלא נזדקק לתמיכת הרשימה המשותפת", גנץ הוסיף עוד: "תראו בתוצאות האמת שנהיה הכי גדולים בפער משמעותי, ומפלגות יצטרפו אלינו".

הוא הוסיף כי "גם לנו יש עשרות אלפי מצביעים מהמגזר הערבי, ואנחנו רוצים לשרת אותם כמו את כל אזרחי ישראל", הוסיף. "אבל הרשימה המשותפת צריכה לקחת אחריות על ההתבטאויות שלה".

בתגובה לדברים אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "גנץ שוב משקר. בלי תמיכת אחמד טיבי ואיימן עודה בכנסת אין לו ממשלה. כל מי ששוקל להצביע לכחול לבן צריך לדעת שמצביע לממשלה שתהיה תלויה ברשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תביא ממשלת ימין חזקה, תעצור ממשלה מסוכנת ותמנע בחירות רביעיות".

על המצב הביטחוני בדרום, הירי לעבר העוטף ובלוני הנפץ אמר גנץ: "בעזה צריכות להיות שלוש רגליים שעל בסיסן נישען, הרגל הצבאית-הביטחונית שיש בה עוגן הגנתי והתקפי. לצערי נתניהו בזבז את הישגי 'צוק איתן'. הושגה הרתעה ונתניהו בזבז אותה".