ליברמן: נעתור לבית המשפט העליון נגד פסק הדין שהכשיר את יזבק

בעקבות תמיכתה של ח"כ היבא יזבק במנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ראאד סאלח, יו"ר ישראל ביתנו הורה ליועצים המשפטיים של מפלגתו להגיש עתירה לביטול פסק הדין המתיר את התמודדותה לכנסת. ח"כ פורר: "תומכי טרור לא יכולים לכהן בכנסת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 18:34 טו בשבט התשפ

ליברמן: נעתור לבית המשפט העליון נגד פסק הדין שהכשיר את יזבק
ליברמן בנאומו אמש אחרי המדגמים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הנחה היום את היועצים המשפטיים של המפלגה לעתור לבית המשפט העליון לביטול פסק הדין שהכשיר את התמודדותה של ח"כ היבא יזבק ולבקש דיון מחדש נוכח הראייה החדשה שנולדה היום-תמיכתה של יזבק בראאד סלאח שהורשע בהסתה לטרור ותמיכה בהתארגנות אסורה

יו"ר הסיעה, ח"כ עודד פורר, מסר כי: "הליכתה של יזבק לתמוך בראאד סלאח מיד לאחר שהוכשרה התמודדותה ברוב זעום של שופטי בג"צ היא עדות לכך שבסיס פסק הדין שניתן בעניינה, המתבסס על החרטה שלכאורה הביעה, מקורו בטעות ודינו להתבטל. חוק יסוד הכנסת הוא ברור ביותר: תומכי טרור לא יכולים לכהן בכנסת ישראל ולקבל משכורת ממשלם המיסים הישראלי. לאור התנהלותה של יזבק, בית המשפט חייב לבטל את פסק דינו ולקיים דיון מחדש בסוגיה."

כזכור, הבוקר (ב') הטיל בית משפט השלום בחיפה 28 חודשי מאסר בפועל על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ראאד סאלח. מהעונש שנגזר יקוזזו 11 חודשים, אותם הספיק סאלח לרצות בתא המצער. סלאח הורשע כבר בנובמבר בגין הסתה לטרור ובתמיכה בהתאחדות בלתי חוקית והוא נושא עונש מאסר על תנאי בשל הרשעה קודמת, ובית המשפט גזר עליו היום עוד 12 חודשי מאסר על תנאי.