28 חודשי מאסר לראאד סלאח, היבא יזבק הגיעה לתמוך בבית המשפט

ראאד סאלח ירצה 17 חודשי מאסר נוספים, לאחר שריצה 11 חודשי מאסר עת שהה בתא המצע. בכתב האישום נטען כי סלאח הסית לטרור ותמך בהתאגדות בלתי חוקית. "הנאשם נשא דברי שבח, אהדה ותמיכה בביצוע פיגועים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 10:56 טו בשבט התשפ

28 חודשי מאסר לראאד סלאח, היבא יזבק הגיעה לתמוך בבית המשפט
סאלח. 28 חודשי מאסר, צילום: קובי גדעון/פלאש 90

28 חודשי מאסר בפועל, זה העונש שהטיל היום (ב') בית משפט השלום בחיפה על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ראאד סאלח. מהעונש שנגזר יקוזזו 11 חודשים, אותם הספיק סאלח לרצות בתא המצער. סלאח הורשע כבר בנובמבר בגין הסתה לטרור ובתמיכה בהתאחדות בלתי חוקית והוא נושא עונש מאסר על תנאי בשל הרשעה קודמת, ובית המשפט גזר עליו היום עוד 12 חודשי מאסר על תנאי.

נזכיר כי סלאח נעצר כבר בשנת 2017 בעקבות דברים שאמר בהלוויה של שלושת המחבלים מאום אל-פחם שביצעו פיגוע בהר הבית באותה שנה. לפי כתב האישום, בדבריו בהלוויה שיבח סלאח את המחבלים. "ברגעים האלה (עלינו לעמוד) כבית אחד, כמשפחה אחת", אמר, "ניפרד מהשאהידים שלנו, ונאחל להם להצטרף אל הנביאים, הצדיקים והשאהידים. ברגעים האלה נתפלל לאלוהים שיעלה את ערכם במרומים בגן העדן".

בהחלטת בית משפט שיצאה בנובמבר האחרון אמר השופט שלמה בנג'ו "למרות הניסיונות לתת לדבריו של הנאשם אופי פולחני-דתי, המסקנה היא שהנאשם נשא דברי שבח, אהדה ותמיכה בביצוע פיגועים". השופט הוסיף כי "הזכות לחופש הביטוי אין פירושה שאדם יכול להגיד את כל אשר עולה על רוחו. יש סייגים, והראשון שבהם הוא ביטחון המדינה".

עו"ד עומר חמאייסי מצוות הסנגורים של סלאח אמר לאחר ההרשעה כי פסק הדין הוא קשה מפני שבית המשפט אימץ את עמדת הפרקליטות כמעט במלואה. לפי עו"ד חמאייסי, בית המשפט פירש מונחים ופסוקים מהקוראן, אותם אימץ השייח, כדברי הסתה לטרור לאלימות. לדבריו, "סלאח דיבר מתוך אמונה ומתוך תפיסת עולם המושתתת על עקרונות האיסלאם ומצא את עצמו מורשע בעבירות של הסתה לטרור". חמאייסי הוסיף כי צוות הסנגורים ילמד לעומק את ההחלטה וישקלו אם לערער.  

מי שביקשה להגיע לתמוך בסאלח, היא חברת הכנסת היבא יזבק, שהתמודדה לכנסת הוכשרה אמש בבית המשפט העליון ועוררה סערה פוליטית. מי שלא אהבה את הגעתה של יזבק היא שרת התרבות מירי רגב שאמרה: "חברי הכנסת הערבים רשמו הבוקר פרק נוסף במסע ההסתה שלהם נגד המדינה היהודית כשהגיעו לתמוך במטיף לרצח ישראלים ולהשמדת המדינה, ראא’ד סלאח. ובתמיכת אלה בני גנץ רוצה להקים ממשלה. בבחירות האלה חייבים להתעורר ולהביא להכרעה, כי בלי טיבי והמשותפת אין לגנץ ממשלה"