העליון קבע: היבא יזבק תוכל להתמודד לכנסת הבאה

המועמדת מטעם הרשימה המשותפת תוכל להתמודד בבחירות הקרובות. יזבק הואשמה כמי שעודדה פעולות טרור ותמכה בפגיעה בחיילים. ח"כ פורר: "לצערי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/20 19:55 יד בשבט התשפ

העליון קבע: היבא יזבק תוכל להתמודד לכנסת הבאה
היבא יזבק. תוכל להתמודד בבחירות, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בית המשפט העליון החליט: היבא יזבק, המועמדת לכנסת הבאה מטעם הרשימה המשותפת, תוכל להתמודד לכנסת הבאה זאת חרף ערר שהוגש נגדה. כזכור, יזבק הואשמה כמי שעודדה פעולות טרור ותמכה בפגיעה בחיילי צה"ל, אך בג"ץ החליט כי יזבק כשירה להתמודד. ההכרעה נעשתה על חודו של קול - חמישה שהתנגדו לעומת ארבעה שתמכו בפסילה, נשיאת העליון אסתר חיות הייתה מאלו שתמכו בפסילה. תומכים נוספים היו סולברג נעם, מינץ דוד ואלרון יוסף. השניים האחרונים הם ממינויי שקד. השופטים שהתנגדו פולגמן עוזי, עמית יצחק, ברק ארז דפנה, ברון ענת ומני מזוז.  

נזכיר, כי ועדת הבחירות עצמה פסלה את התמודדות יזבק לכנסת, כאשר גם היועץ המשפטי לממשה אביחי מנדלבליט טען כי ישנה בעייתיות בכך שיזבק תכהן כחברת כנסת. יש לומר כי אחרי הבקשה שהוגשה נגדה, יזבק הספיקה למחוק מחשבון הפייסבוק שלה את הפוסטים בגינם התחוללה הסערה. 

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, הגיב להחלטה של בית המשפט העליון ואמר: ״לצערי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל. לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מי שהביע פעם אחר פעם תמיכה בטרוריסטים המתועבים ביותר, תמשיך לקבל משכורת ממדינת ישראל. הפסיקה הזו לא תעצור אותנו מלהמשיך להיאבק על מניעת כניסת תומכי טרור דוגמת יזבק לכנסת. נמשיך ונפעל לתיקוני חקיקה ככל שיידרשו. אישור התמודדותה של יזבק כמוהו כמתן גושפנקא לשלילת קיומה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי. צר לי שזו ההחלטה"

יזבק עצמה הגיבה בשמחה על ההחלטה להכשירה ואמרה: "החלטת בית המשפט העליון מראה שוב כי בקשות הפסילה הן חלק מקרקס ההסתה נגדי ונגד החברה הערבית ונציגיה - לא מדובר היה בבקשת פסילה אישית, אלא מהלך שהוא חלק בלתי נפרד מהרדיפה המתמשכת והדה-לגיטימציה"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן