יאיר גולן מתנגד לפסילת יזבק: אזרחית שומרת חוק

חבר הכנסת מתנגד לבקשה לפסול את המתמודדת מטעם הרשימה המשותפת "לא נוח לי לקרוא את דבריה אבל יזבק אזרחית שומרת חוק". מנגד, אורלי לוי-אבקסיס הסכימה לבקשת הפסילה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/01/20 10:11 כד בטבת התשפ

יאיר גולן מתנגד לפסילת יזבק: אזרחית שומרת חוק
גולן. מתנגד לפסילת יזבק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרוחות סביב ח"כ היבא יזבק מסרבות להירגע, אך יש מי שיוצא דווקא להגנתה: חבר הכנסת יאיר גולן מהמפלגה המאוחדת העבודה-גשר-מרצ טוען כי אין לפסול את יזבק רק לנוכח דבריה המקוממים בחשבון הפייסבוק. גולן הסביר כי "לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיצה של הדמוקרטיה הישראלית."

עוד בטרם דבריו של גולן, גם יו"ר מרצ, חבר הכנסת ניצן הורביץ התנגד גם הוא למהלך שקרא לפסילתה של הח"כ מהרשימה המשותפת. לעומת זאת, חברה אחרת במפלגה, אורלי לוי אבקסיס הסכימה למהך הפסילה של יזבק וסברה כי הצעד נכון. 

כזכור, חבר הכנסת אופיר כץ הגיש בקשה לועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את יזבק מהתמודדות לכנסת הקרובה. הטענה כנגד יזבק היא שהמתמודדת לכנסת תמכה באופן פומבי במחבלים ובפיגועי טרור על גבי חשבון הפייסבוק שלה. יזבק אגב, מיהרה למחוק את הסטטוסים המדוברים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן