אורלי לוי-אבקסיס: במקרה של חיבור עם מרצ אהיה מספר 2

יו"ר גשר הסבירה כי נתנה אור ירוק למשא ומתן לחיבור בין העבודה-גשר למרצ והסבירה כי עדיין: "תהום פעורה בין שתי המפלגות", אולם החיבור יהיה רק טכני

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/20 21:03 טו בטבת התשפ

אורלי לוי-אבקסיס: במקרה של חיבור עם מרצ אהיה מספר 2
יכולה לחזור לחייך. אורלי לוי אבקסיס, צילום: פלאש 90

לאחר שהיתה המתנגדת העיקרית לחיבורים, יו"ר גשר,אורלי לוי אבקסיס, הסבירה הערב (א'), בראיון לחדשות 12, כי היא הסמיכה את יו"ר העבודה, עמיר פרץ, לנהל משא ומתן לאיחוד בין העבודה-גשר למרצ, אולם הדגישה כי מדובר בחיבור טכני ולא אדיאולוגי. 

לוי אבקסיס הסבירה מדוע היא חוזרת בה מהתנגדותה: "אנחנו צריכים להיות המבוגר האחראי של המפה הפוליטית כדי להוריד את נתניהו האנטי חברתי מהשלטון". עוד הוסיפה: "אני עדיין חושבת שיש תהום בנושאים המדיניים והביטחוניים בין גשר לבין מרצ". 

יו"ר גשר טענה כי יש סכנה שמפלגתם עלולה לא לעבור את אחוז החסימה: "אם החיבור ביני לבין עמיר לא יצלח אז לא תהיה מפלגה חברתית בכנסת. החיבור ביני לבין פרץ הוא ערכי ואדיאולוגי, חיבורים אחרים יכולים להוות חיבור טכני". 

לוי אבקסיס מבהירה: "היה ותהיה התקדמות מסוימת, הנושאים יחזרו לשולחן וניתן את דעתנו עליהם. עמיר ואני הסכמנו כי בכל חיבור אני אהיה מספר 2". 

נזכיר כי מוקדם יותר הערב הודיע יו"ר מפלגת העבודה-גשר עמיר פרץ על הקמת צוות משא ומתן בנוגע לאיחוד בין העבודה-גשר למרצ. מי שיובילו את המשא ומתן לאיחוד בין המפלגות הם ‏השר לשעבר אופיר פינס ומזכ"ל העבודה ערן חרמוני.