שקד: "בית המשפט נכון להתערב בעתיד - וחבל"

שרת המשפטים לשעבר בירכה על דחיית העתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, אך מבהירה כי העתירה צריכה היתה להידחות על הסף: "העתירה הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא מתעסקת בסוגיה פוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/20 17:23 ה בטבת התשפ

שקד: "בית המשפט נכון להתערב בעתיד - וחבל"
איילת שקד, צילום: יחצ

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד (הימין החדש), מברכת הערב (ה') על החלטת בג"ץ לדחות את העתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו. עם זאת, שקד הסבה את תשומת הלב לכך שהעתירה לא נדחתה על הסף, אלא מטעמים של תזמון, ומזהירה כי בית המשפט עלול להתערב בסוגיה בעתיד.

"טוב שהעתירה נדחתה, חבל שלא על הסף", כתבה שקד. "חבל מאוד שהרמזים שפוזרו לאורך הדיון ובהחלטה מעידים על כך שבית המשפט נכון לשקול להתערב בעתיד.

לדברי שקד, העתירה צריכה הייתה להידחות כי היא פוליטית: "העתירה לא הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא מוקדמת. העתירה הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא מתעסקת בסוגיה פוליטית. ובעניינים פוליטיים - הציבור הוא זה שמכריע".

ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהוצילום: פלאש 90

עוד הוסיפה שרת המשפטים לשעבר: "חשוב להבהיר: גזר הדין הציבורי, שמתבטא בתוצאת הבחירות, הוא המענה החזק והנכון ביותר לשאלת אמון הציבור. הציבור בוחר במי להאמין. שום גוף, אפילו לא שופטי בג"ץ, יכול לבחור לו במי הוא צריך להאמין".

העתירה, בה נתבקש בית המשפט להצהיר, כי הדין אינו מאפשר להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהוחלט להאשימו בעבירות שיש עמן קלון, נמחקה, ובית המשפט קבע כי בעת הזו היא תיאורטית ומוקדמת. 

מהליכוד נמסר בתגובה: "בית המשפט העליון נהג נכון כשמחק את העתירה, אנו עומדים על עמדתנו שבדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג את העם - ולא אף אחד אחר".