הימין החדש יחבור לציונות הדתית ברגע האחרון?

בכירים בימין החדש אישרו כי אם בסמוך לסגירת הרשימות, יראו הסקרים כי אחת משתי המפלגות אינה עוברת את אחוז החסימה, הם ישקלו מחדש חבירה למפלגת הציונות הדתית והקמת 'ימינה' מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/19 11:30 א בטבת התשפ

הימין החדש יחבור לציונות הדתית ברגע האחרון?
יתאחדו מחדש? ראשי 'ימינה', צילום: יח"צ

האם בסופו של דבר, לאחר כל סאגת הפילוגים בימין, נראה שוב מפלגה אחת מאוחדת, כפי שהיה בבחירות האחרונות? על פי דיווח הבוקר (א') של זאב קם ב'כאן', בכירים בימין החדש אישרו כי במפלגה לא פוסלים חיבור של הרגע האחרון בין מפלגתם לבין מפלגת הציונות הדתית (בהנחה שתקום כזו לבסוף).

על פי הדיווח, על אף החלטתו של נפתלי בנט לרוץ בנפרד, מתוך רצון למקסם את קולות הימין ולנסות להביא קולות נוספים מבחוץ, אם ערב סגירת הרשימות לכנסת, בעוד כשבועיים וחצי (ה-15 בינואר), יראו הסקרים ששתי המפלגות מתנדנדות סביב אחוז החסימה, תתקיים הערכה מחודשת, ותישקל הקמה מחדש של 'ימינה'.

כזכור, בסבב הבחירות הראשון, בחודש אפריל, רצו שתי המפלגות בנפרד, הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין, כאשר למפלגתם של בנט ושקד חסרו כ-1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. בבחירות ספטמבר, כחלק מהפקת הלקחים מהסבב הראשון, חברו לבסוף שתי הרשימות לרשימה אחת, בראשות איילת שקד, כשעוצמה יהודית נותרה בחוץ ורצה לבדה.