בנט הודיע: הימין החדש תרוץ עצמאית

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע כי מפלגתו תתמודד באופן עצמאי בבחירות הקרובות: "מתמודדת באופן עצמאי כמפלגה לאומית ממלכתית, של כל העם". טרם ידוע האם איילת שקד תתמודד במסגרת הימין החדש

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/12/19 19:50 טז בכסלו התשפ

בנט הודיע: הימין החדש תרוץ עצמאית
שר הביטחון נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

הימין החדש תתמודד עצמאית. שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע הערב (מוצ"ש) כי מפלגתו, הימין החדש, שהוקמה לפני קרוב לשנה, לא צלחה את אחוז החסימה בבחירות בחודש אפריל, ובהמשך התאחדה עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי בבחירות האחרונות, תתמודד לבדה בבחירות הקרובות, השלישיות במספר. 

בנט כתב ברשתות החברתיות כי תנועת הימין החדש מתמודדת באופן עצמאי כמפלגה לאומית ממלכתית, של כל העם".
שר הביטחון פירט בקצרה את עקרונות המפלגה: "מה אנחנו: - יד קשה מול האויב הערבי - יהדות מקרבת ללא כפייה - אחדות בעם - חירות האדם - ריסון ועדי השאלטר הכוחניים - חיזוק בעלי העסקים והעצמאיים - ריסון אקטיביזם משפטי - לא מוסרים שטח ארצנו; ריבונות".

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', אמר הערב בחדשות 12: "אם בנט שקד לא היו פורשים מהבית היהודי בבחירות הראשונות היינו עכשיו בממשלה יציבה. כדי להחזיר את אמון הציבור במפלגה. צריך לרוץ ברשימה אחת ולבצע פריימריז לראשותה".

בנט כבר הודיע לפני כשלושה שבועות כי כוונתו היא לריצה נפרדת, אך הצהיר כי ייתכנו חיבורים. בכנס של הימין החדש אמר אז בנט: "אם אנחנו נקלעים למערכת בחירות בניגוד לרצוננו - מפלגת 'הימין החדש' תתמודד כמפלגה עצמאית לכנסת. אני כבר עדכנתי את ראש הממשלה, הוא מודע, אנחנו רצים כמפלגה ונהיה פתוחים לחיבורים. נעשה מה שנכון למדינת ישראל. 'הימין החדש' חוזרת למרכז המפה בגדול".

יו"ר

ח"כ איילת שקדצילום: פלאש 90, תומר נויברג

השאלה הגדולה במפלגה, שזוכה בסקרים האחרונים לממוצע של שישה מנדטים, היא איילת שקד. מי שעזבה את הבית היהודי כמעט בניגוד לרצונה לפני כשנה, כשהצטרפה לבנט בהקמת הימין החדש, והוצבה בראש הרשימה המאוחדת של מפלגות הימין "ימינה", בבחירות האחרונות, אז זכתה לשבעה מנדטים, טרם החליטה האם להישאר עם בנט, או לחבור בחזרה למפלגת הציונות הדתית, ואולי אף להתמודד על ראשה, בהנחה שיתקיימו פריימריז.