מקדמים מיזוג מפלגות: פעילים בולטים בבית היהודי ייפגשו עם סמוטריץ'

לאחר יותר משבוע של נתק בין בית היהודי לאיחוד הלאומי, החליטו פעילים בולטים חברי מועצות וראשי סניפים בבית היהודי לקיים מפגש עם שר התחבורה במטרה לבחון האם עדיין ישנה אפשרות למיזוג המפלגות וקיום הליך בחירות דמוקרטי במרכזים המאוחדים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/12/19 19:46 ל בכסלו התשפ

מקדמים מיזוג מפלגות: פעילים בולטים בבית היהודי ייפגשו עם סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בבית היהודי כבר לא מחכים ליו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, והחליטו לקיים מחר (א') מפגש בין פעילים מרכזיים חברי מועצות וראשי סניפים לבין יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' ברעננה, בכדי לקדם את המיזוג בין המפלגות ולקיים בחירות דמוקרטיות בתוך המרכזים. 

בתוך כך, ביום חמישי בערב הגיעו השר סמוטריץ' והרב רפי בנפרד לרב חיים דרוקמן במטרה לבחון ריצה משותפת לבחירות לכנסת ה-23. בסיום הפגישה בין הרב רפי לרב דרוקמן דיווחו בבית היהודי כי: "בפגישה שהתקיימה ברוח טובה סוכם לעשות כל מאמץ על מנת להמשיך ולחבר את הכוחות בציונות הדתית". ביום שישי בבוקר הגיע גם ח"כ מוטי יוגב לביתו של הרב דרוקמן במרכז שפירא. 

נזכיר כי לפני עשרה ימים חתם הרב רפי על הסכם ריצה משותפת עם עוצמה יהודית במסגרתו הבית היהודי יקבל את המקום הראשון, הרביעי והשביעי, ועוצמה יהודית יקבלו את המקום ה-3, 6,ו-9. חלק מההסכם החליטו השניים להשאיר את המקומות ה-2,5 ו-8 לאיחוד הלאומי, אולם לפי שעה ישנו נתק מוחלט בין הצדדים ואת התקדמות במשא ומתן לקראת ריצה משותפת. 

במשך כל החג היה סמוטריץ' בחופשה משפחתית, אולם ישנה גורמים מצידו החלו לבדוק את האופציות העומדות לראשותו, בראשן חבירה לימין החדש, כאשר שקד תומכת ומקדמת את המהלך אולם בנט מתנגד כי לא רוצה להיתפס כמפלגה מגזרית.