ניר ברקת לכיפה: "מאמין שנתניהו ינצח ברוב גדול"

ח"כ ברקת הגיע להצביע בפריימריז לראשות הליכוד יחד עם ראש הממשלה נתניהו והסביר למה גדעון סער עשה, לדעתו, טעות שהתמודד דווקא בעיתוי הזה: "אפילו בתוך 21 הימים שראש הממשלה עדיין יכל להרכיב ממשלה הוא קרא לו להתפטר"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 26/12/19 15:44 כח בכסלו התשפ

ניר ברקת לכיפה: "מאמין שנתניהו ינצח ברוב גדול"
ניר ברקת בקלפי בירושלים, צילום: כיפה

בעיצומו של הפריימריז במפלגת הליכוד, ח"כ ניר ברקת, שהצביע ביחד עם ראש הממשלה נתניהו בקלפי בירושלים, הסביר לחדשות כיפה מדוע גדעון סער עשה טעות שהתמודד ואיך הוא מתייחס להליכים המשפטיים נגד נתניהו.

ח"כ גדעון סער מקבל הרבה אהדה מהציבור וחשיפה תקשורתית, אתה מתחרט שלא התמודדת על ראשות הליכוד? 

"בדיוק הפוך. אני מאמין שראש הממשלה נתניהו הוא אדם הכי מתאים להמשיך ולנהל את המדינה, ואם אתה שואל את עצמך מה הכי טוב למדינה, לא מה טוב בשבילך, אז ברור שצריך לתמוך בנתניהו. הוא האדם עם הכי הרבה ניסיון, כישורים ויכולות וכל דקה שראש הממשלה מוביל אותנו זה טוב לעם ישראל אז אין לי בכלל ספק שאני תומך בו. 

"גדעון סער עשה טעות שבעיתוי ממש לא מתאים הודיע על התמודדותו, אפילו בתוך 21 הימים שראש הממשלה עדיין יכל להרכיב ממשלה הוא קרא לו להתפטר - וזו טעות גדולה".

השר ארדן אמר שההתמודדות של סער דווקא מחזקת את הדמוקרטיה בליכוד 

"אני לא מסכים איתו. היום רואים עד כמה התנועה שלנו היא התנועה הדמוקרטית היחידה בארץ, אבל העיתוי לא מתאים כי אף מפלגה אחרת לא עושה פריימריז, אלא מתרכזים במירוץ לקראת הבחירות ב-2 במרץ וממחר בבוקר גם אנחנו. הליכודניק יאמר את דברו, ואני מאמין שנראה רוב גדול מאוד שתומך בנתניהו."

נתניהו לא מסכים גם עתה להגיד שהוא לא יפעל לטובת חסינות משפטית, מה אתה חושב על זה? 

"אני לא מתעסק עם זה עכשיו. אני חושב שההליך המשפטי הוא מקביל לחלוטין להליך של האדם שהכי מתאים לנהל את המדינה. אני רוצה להזכיר לכולם, אותו יועמ"ש ששם את התיקים המשפטיים מול נתניהו, אמר בצורה מאוד מפורשת שהחוק בהחלט מאפשר לו להמשיך להיות ראש ממשלה. אני גם רוצה להזכיר שראש הממשלה חף מפשע עד שיוכח אחרת לכן מבחינתי, כמי שמכבד את החוק ומאמין בערכים של מאדם חף מפשע עד שיוכח אחרת, שם את הצד המשפטי בצד ובוחר במי שהכי מתאים להוביל את מדינת ישראל". 

מה הערכה שלך - בכמה אחוזים יהיה הפער? 

"זה תלוי באחוזי ההצבעה, ואני יוצא בקריאה לליכודניקים לא להיבהל ממזג האוויר, מהרוח ומהגשם. אני רואה אנשים מגיעים לכאן - צעירים ומבוגרים מכל קצוות הארץ שהכתובת שלהם להצביע היא בבנייני האומה בירושלים וצריך קצת אומץ לב ואת החשיבות בתמיכה בנתניהו. ככל שהפער יהיה יותר גדול, ותומכי נתניהו יגיעו, ככה נתחיל יותר על רגל ימין את הבחירות הכלליות -כי זה יהיה המבחן הגדול".