גדעון סער לכיפה: אם ביבי יבקש חנינה, אתמוך

רגע לפני הפריימריז בליכוד, ח"כ גדעון סער מסביר לחדשות כיפה כי יהיה מוכן לשקול שריון לשקד וטוען כי מחנה הימין בסכנה במידה ולא יעמוד בראש מפלגתו: "עוד לפני שנבחרתי אני מביא 4-5 מנדטים יותר מנתניהו למחנה הלאומי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/12/19 17:34 כה בכסלו התשפ

גדעון סער לכיפה: אם ביבי יבקש חנינה, אתמוך
ח"כ גדעון סער, צילום: כיפה

שלושה ימים לפני הפריימריז לראשות הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער מסביר לחדשות כיפה מדוע הוא יזמין את שקד לליכוד, אך לא בטוח שיצרף גם את השר בנט וטוען כי אין סיכוי שנתניהו יצליח להרכיב את הממשלה הבאה. 

ראש המועצה האזורית שומרון,יוסי דגן הוציא הודעה למתפקדיו כי יש חופש הצבעה בפריימריז בליכוד, התאכזבת ממנו? 

"דגן חבר שלי שנים רבות, שותף אידאולוגי לדרך ויש לי הערכה לי מי הוא הולך להצביע, אבל אני לא אדבר בשם אף אחד. אני מציע לקרוא את שתי ההודעות שלו כמכלול אחד ולהסיק למי הוא הולך להצביע.

בסופו של דבר אני פונה ללמעלה מ-116 אלף חברי הליכוד ומנסה לשכנע אותם שבעוד שלושה ימים צריך לעשות שינוי, כי אם לא יהיה כזה, יש סיכוי גבוה מאוד שבמו ידינו אנחנו מביאים את השלטון לשמאל. כל מי שקורא את עשרת הסקרים האחרונים, מבין שאני מגדיל את גוש הימין ומביא אותו לגבול הניצחון, לעומת זאת נתניהו מקטין את גוש הימין והמרחק בינו לבין ניצחון השמאל הוא קצר מאוד. לכן האחריות שלנו היא לחולל שינוי ביום חמישי הקרוב כדי שלא יהיה שינוי בשני במרץ. 

חברי הליכוד צריכים להבין שמה שמוטל על הכף זה עצם היכולת שלנו להחזיק בשלטון, מעכלים את שתי מערכות הבחירות שעברנו ושני ההפסדים, מסתכלים קדימה ושואלים את עצמם האם נתניהו יצליח בפעם השלישית? אין שום תסריט סביר שיכול לגבות את התפיסה הזו. אין שום תסריט שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה כי הוא חסום פוליטית ולכן לא יכול להרכיב ממשלת ימין ולא ירכיב ממשלת אחדות עם כחול לבן. זה לא הוגן, שבגלל שנתניהו חסום, המחנה הלאומי כולו ייפגע". 

לא היו סקרים שהראו שאתה מצליח להביא 61 מנדטים ולהרכיב ממשלת ימין

"לא נכון, היו סקרים שאני עומד על סף ה-61 ועוד לא נבחרתי. כל מי שמבין משהו בבחירות יודע שיש קפיצה למועמד שנבחר. אני עוד לא נבחרתי ומביא לגוש 4-5 מנדטים יותר מנתניהו, אחרי שאני אבחר אני אוכל להביא הרבה הרבה יותר. כששואלים אנשים ברחוב למי הם יצביעו, במידה ואני בראש, הם אומרים ליכוד. יש תזוזה של אנשים מכחול לבן לליכוד, לכן אני יכול להחזיר הביתה מצביעים שפעם היו מצביעים לליכוד ומאמינים גם היום בדרך הביטחונית, כלכלית ומדינית של הליכוד, אבל הם דורשים שינוי בהנהגה. אני מתמודד כדי להציל את מחנה הלאומי".

בסבב הקודם נתניהו לא הסכים לשריין את שקד בליכוד, זה משהו שהיית מוכן לשקול? 

"בוודאי. אמרתי פעמים רבות בעבר שאיילת שקד צריכה להיות בליכוד ואם אבחר לראשות הליכוד בהחלט זה דבר שיכול לעמוד על הפרק". 

גם את בנט? 

"כשמדובר במפלגה שלמה, שנקראת היום הימין החדש, אתה צריך לבחון האם תוספת המפלגה כמפלגה מוסיפה מנדטים לליכוד. ראינו את זה גם בישראל ביתנו ובמידה מסוימת גם עם החבירה לכולנו ולזהות, שהגענו ביחד לפחות מנדטים ממה שהיינו מגיעים לחוד. לכן צריך להיות מאוד זהירים, אבל איילת שקד באופן אישי הביעה את רצונה להתמודד בליכוד ולדעתי היא יכולה להוסיף לליכוד וכשאעמוד בראש הליכוד זה בהחלט דבר שיהיה על הפרק מבחינתי.  

זה לא שאני פוסל משהו, אבל לפעמים בהליכה נפרדת מקבלים יותר מנדטים. אני צריך לעשות את השיקול איך הימין ממקסם את הכמות המנדטים שלו. מאחר שהיו לנו ניסיונות שלא עלו יפה מבחינה התוצאה המצטברת אנחנו צריכים לבחון טוב טוב שזה לא שגיאה". 

תסכים לתת חסינות לנתניהו? 

"נתניהו בכלל לא ביקש חסינות, זה לא הגון שאתייחס לשאלה כאשר נתניהו אפילו לא עסק בנושא ואפילו להפך, בפעמיים שהוא התראיין בנושא התבטא באופן ברור נגד זה. זכותו לבקש חסינות ואינני יודע אם יבקש חסינות, ניתן את הדעת על כך אם וכאשר הוא יבקש". 

מה לגבי היוזמה להעניק לו חנינה תמורת פרישה מהחיים הפוליטיים? 

"אנחנו צריכים לדעת שראש הממשלה מעוניין בחנינה מהסוג הזה, אבל אם הוא יהיה מעוניין אני בוודאי אתמוך בכך. אבל כל עוד אני לא יודע אם הוא מעוניין זה לא יהיה נכון לבטא עמדה בשלב הזה שהוא לא אמר אני רוצה בזה אני אגרום לו עוול". 

צפו בראיון המלא: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן