גורמים בליכוד לליברמן - קח את תיק הביטחון והפנים

גורמים בליכוד נפגשו עם ליברמן והציעו לו חבילת שכנוע בניסיון אחרון להכניסו לממשלה צרה. במוקד: תיק הביטחון, תיק הפנים וחופש הצבעה בחוק הגיוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 21:56 יא בכסלו התשפ

גורמים בליכוד לליברמן - קח את תיק הביטחון והפנים
ליברמן. ישתכנע?, צילום: פלאש 90

חרף התנגדותו של ליברמן לממשלה צרה, בליכוד עוסקים בניסיונות אחרונים לשכנע את ליברמן להקים ממשלה צרה למרות הכל. על פי דיווח הערב (ב') בחדשות 12, הצעת הליכוד לליברמן כוללת בתוכה את תיק הפנים, הענקת חופש הצבעה בחוק הגיוס ומתן סמכויות גיור. המפלגות החרדיות הביעו את הסכמתן, על פי הדיווח, לסייע בנושא, ויימנעו מלבלום את העברת מתווה הכותל, מה שעשוי להוות 'תמונת ניצחון' עבור ליברמן.

במידה וליברמן יענה בחיוב להצעות הליכוד יהיה בידו כוח רב בנושאים כמו פתיחת מרכולים בשבת וסמכויות שנוגעות לעולים, חופש הצבעה בחוק הגיוס, מתן סמכויות בנושאי הגיור ואישור פנסיות לעולים. חוץ מההצעות הללו, יוכל ליברמן לקבל לידיו את תיק הביטחון, תיק הקליטה, תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, ואולי אף רוטציה בשנה הרביעית.

ההצעות הנדיבות של הליכוד מונחות על שולחנו של ליברמן כאשר יש באמתחתו יומיים בלבד להחליט האם הוא נענה ונכנס לממשלה צרה. במידה וישלול את ההצעה הדבר יסלול ככל הנראה מערכת בחירות נוספת שכן אין צפי לממשלה רחבה הכוללת את הליכוד וכחול לבן.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן