ליברמן שוב מאשים: החרדים רומסים את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה

לאחר שח"כ גפני טען כי לא יהיה שום פשרה בנושאי דת ומדינה, יו"ר ישראל ביתנו לא נשאר חייב ותקף: "במקום לחפש את המשותף, הם רק מפלגים את עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 17:16 ה בחשון התשפ

ליברמן שוב מאשים: החרדים רומסים את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה
ליברמן במעלה אדומים, הבוקר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לדברי ח"כ גפני וח"כ וקנין על כך שלא תהיה פשרה חרדית, וטוען כי החרדים פגעו בסטטוס קוו בדת ומדינה. 

"במקום לחפש את המשותף, הם רק מפלגים את עם ישראל, פוגעים ורומסים את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, אמר ליברמן והוסיף: "במצב הזה רק ממשלת אחדות ליברלית תהיה הפתרון. במוקדם או במאוחר כולם יפנימו את המצב. נקווה שלא יהיה מאוחר מידי". 

כזכור, מוקדם יותר הבוקר (א') חרץ  יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני את גורל השינויים בנושאי דת ומדינה אותם מבקש ליברמן להכיל: "אני מודיע קבל עם ועדה - לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו. לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת". 

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) הצטרף לגפני וטען: "הבעיה היא שליברמן לא רוצה ממשלה עם חרדים, אז אין מה להתגמש. אנחנו הגענו לקצה של הקצה בחוק הגיוס. ליברמן הוא תעלומה". 

"אני חושב שאפשר היה להרכיב ממשלה גם בפעם הקודמת", הוסיף וקנין, "יש נגיסה בנושאים הדתיים. ההערכה שלי היא שאם לא תהיה פה תפנית שכולם יורדים אל הקרקע, אנחנו הולכים לסיבוב שלישי".