הצעת הליכוד: נתניהו יכהן חצי שנה בלבד

בליכוד אומרים כי העבירו הצעה חדשה לכחול לבן, לפיה יכהן נתניהו בחצי השנה הראשונה של הממשלה, ויפרוש לאחר מכן, כשהדבר יעוגן בחקיקה. כחול לבן: "לא קיבלנו הצעה רשמית, נתניהו מנסה למשוך זמן"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/12/19 09:27 ד בכסלו התשפ

הצעת הליכוד: נתניהו יכהן חצי שנה בלבד
יגיעו להסכמות או עוד ספין? , צילום: פלאש90, גילי יערי, מארק ישראל סלם

ממשיכים בספינים או הצעה רצינית? בליכוד אומרים הבוקר (ב') כי העבירו הצעה מסודרת לכחול לבן, לפיה במסגרת הרוטציה בממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו יכהן בחצי השנה הראשונה לקיום הממשלה, ולאחר מכן יפרוש ותתקיים רוטציה בינו לבין גנץ. על פי ההצעה, פרישת נתניהו תעוגן בחקיקה, במטרה להבטיח כי לא ייעשה מחטף של הקדמת בחירות.

בכיר בליכוד הסביר הבוקר כי נתניהו מעוניין בחצי השנה הזו במטרה לקדם את סיפוח בקעת הירדן, הישג שיהיה רשום על שמו. על פי הבכיר, נתניהו מאמין כי הוא היחיד שמסוגל לעשות זאת, מול נשיא ארה"ב טראמפ.

בכחול לבן אמרו בתגובה כי הליכוד "מפזר הבטחות באוויר", וכי לא הגיעה שום הצעה רשמית: "עדיין לא קיבלנו הצעה רשמית ומסודרת שאפשר לדון בה. נתניהו מנסה למשוך זמן", אמרו גורמים במפלגה.

בכירי כחול לבן דחו בבוז את ההצעה. שר הביטחון לשעבר, ח"כ בוגי יעלון כתב הבוקר בטוויטר: "התעוררנו לספין חדש של נתניהו: פתאום הוא זקוק ל-5 חודשים, כדי להחיל ריבונות על הבקעה... מה הפריע לו לעשות זאת במשך למעלה מעשור בשלטון? אפשר לעשות זאת בזמן קצר יותר מ - 5 חודשים, בממשלת אחדות, בראשותו של בני גנץ".

ח"כ יאיר לפיד הגיב להצעת הליכוד: "עד שישלים את הסיפוח... 14 שנה הוא ראש ממשלה עכשיו פתאום דחוף לו להשלים את הסיפוח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן