הפיתרון של בנט למניעת בחירות

שר הביטחון מבקש לקדם את חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה, שהציע אריה דרעי, ומנסה לאסוף עבורו חתימות בקרב חברי הכנסת מכל המפלגות, מתוך מחשבה כי הח"כים יתמכו ללא קשר לשיוך פוליטי - כדי למנוע בחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/19 09:01 כו בחשון התשפ

הפיתרון של בנט למניעת בחירות
השר נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

האם השר נפתלי בנט יהיה זה שימנע בחירות נוספות? על פי דיווח הבוקר (א') בישראל היום, שר הביטחון מוביל מהלך לאיסוף חתימות בכנסת, במטרה להעביר את חוק הבחירה הישירה שהציע השר אריה דרעי לפני מספר שבועות.

כזכור, דרעי הציע לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה, כפי שהיה החוק בישראל בין השנים בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, ועל פיו נבחרו לראשות הממשלה בנימין נתניהו בקדנציה הראשונה, אהוד ברק, ואריאל שרון בפעם הראשונה. מטרת היוזמה היא למנוע הליכה לבחירות אך לתת לציבור לבחור מי יעמוד בראשות הממשלה - ללא פיזור הכנסת.

על פי הדיווח, בסביבת בנט אומרים כי הוא יעלה את ההצעה - שוב - לראש הממשלה, על אף שדחה את העיסוק בה קודם לכן, וכן בפני ראשי בלוק הימין.

עוד דווח כי בנט כבר פנה בנושא לראשי העבודה והמחנה הדמוקרטי, חברי הכנסת עמיר פרץ וניצן הורוביץ, והבין מהם כי הם לא נוטים לתמוך בהצעה, אך הוא מעוניין בכל מקרה לאסוף חתימות בכנסת עבור הצעה החוק. לתפיסתו, הח"כים יחתמו על ההצעה ללא קשר לשיוכם המפלגתי, במטרה למנוע הליכה לבחירות נוספות.