ליברמן שולל סופית ממשלת מיעוט עם 'המשותפת'

ליברמן אמר הבוקר כי מבחינתו יש רק אופציה אחת והיא ממשלת אחדות. בכך שולל יו"ר את כניסת הרשימה המשותפת לממשלה, אותה כינה "גיס חמישי". את נתניהו האשים ליברמן שוב בהבאה לבחירות נוספות, וביקר את השתלחות שר המשפטים בפרקליטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/19 09:26 ב בחשון התשפ

ליברמן שולל סופית ממשלת מיעוט עם 'המשותפת'
ליברמן. מסר של אחדות ללא ערבים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי קיימת מבחינתו רק אופציה לממשלת אחדות עם הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו. זאת, לאחר שבמשך התקופה האחרונה נמנע מלהתבטא על האפשרות להקים ממשלת מיעוט עם כחול לבן והרשימה המשותפת. ליברמן אמר את הדברים בראיון לתוכנית 'דקל-סגל' בכאן ב'.

עוד בראיון האשים ליברמן את נתניהו בכישלון המשא ומתן לאחדות: "מה שברור שמי שמוביל אותנו לבחירות זה נתניהו. אנחנו פנינו לליכוד לפתיחת משא ומתן קואליציוני ולא קיבלנו שום תשובה. הם אפילו לא היו מוכנים לעשות ניסיון. פרסמנו מתווה לממשלת אחדות בו נתניהו ישמש ראשון כראש הממשלה ולא קיבלנו תשובה", אמר ליברמן, והוסיף: "אין דבר כזה ממשלת ימין. לנתניהו אין שום קשר לימין. נתניהו הצביע בעד גירוש יהודים מגוש קטיף. יש פה גוש הלכה שהוא הקים והוא נאחז בו. נתניהו רוצה להחזיק במקל בשתי הקצוות - גם להיות ראשון וגם להחזיק בגוש". 

בהתייחסו לאפשרות של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה משותפת, ליברמן אמר: "ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי. לא במקרה ששלושה נציגים של בל"ד הורשעו בעבירות ביטחון. לא צריך להכשיר את השרץ. הרשימה המשותפת לא מייצגת את האוכלוסייה הערבית. כל מערכת הבחירות אמרנו שיש רק אופציה אחת - רק ממשלת אחדות.

אני חוזר ואומר - מי שמוביל את ישראל לסיבוב שלישי זה נתניהו. כמו שנתניהו החליט להתעלם מאיתנו, כעת אנחנו מתעלמים ממנו. יש פה ניגוד עניינים מובהק בינו לבין חברי הכנסת של הליכוד. לנתניהו יש עניין בבחירות אבל לחברי הכנסת של הליכוד אין עניין בכך", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

ליברמן הסתייג מדבריו של שר המשפטים אוחנה על הפרקליטות, והביע את תמיכתו ביועמ"ש

 "הייתי מציע לו לספור עד שלוש. אני לא חושב שההתבטאויות האלה והאיומים המרומזים, הם בלשון המעטה ממש לא עוזרים לאף אחד, בטח לא לנתניהו. גם למתקפות חייו להיות ביטוי נכון" אמר ליברמן. "הטיימינג הוא מאוד בעייתי ומבחינת האווירה זה לא נכון להתבטא כך. אני חושב שמנדלבליט הוכיח בתפקידיו כי הוא אכן בן אדם ענייני, ישר ומקבל החלטות לגופו של עניין על סמך עובדות. לכן אני מניח שבשיקולים שלו לגמרי ענייניים".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן