שר המשפטים משתלח: "בפרקליטות שבתוך הפרקליטות קובעים את סדר היום הציבורי"

במסיבת עיתונאים מיוחדת, שר המשפטים אמיר אוחנה תקף באופן חריף את התנהלות הפרקליטות בתיקים בהם מעורב ראש הממשלה. לדבריו ישנו חוג פנימי בפרקליטות הפועל ממניעים פוליטיים עצמאיים ופועל לחיסולם הציבורי של אישים רבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 18:17 ל בתשרי התשפ

שר המשפטים משתלח: "בפרקליטות שבתוך הפרקליטות קובעים את סדר היום הציבורי"
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

באופן חסר תקדים, התבטא הערב שר המשפטים אמיר אוחנה כנגד פרקליטות המדינה. בנאום מיוחד שנשא הערב (ג') טען השר כי "יש פרקליטות בתוך הפרקליטות, כת קטנה שנתמכת על ידי כתבי החצר", ואלו לדבריו, "חיסלו קריירה של רבים".

השר אוחנה כינס את מסיבת העיתונאים על רקע התנהלות הפרקליטות והמשטרה בחקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, במסגרתה נחשדים יועציו של נתניהו בהטרדת פילבר, ולשם חקירתם הוחרמו מהם הטלפונים האישיים שלהם.

"הפרקליטות שבתוך הפרקליטות פועלת מתוך לו״ז פוליטי ויוצאת לחופשה כי הכל סגור מראש. יש שם השתקה מוחלטת לכל תקלה", אמר השר ובכך רמז להתנהלותה השנויה במחלוקת של המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי. השר אוחנה הוסיף כי הציע לערוך בדיקת פוליגרף על מנת לאתר את המדליפים מתיקי ראש הממשלה נתניהו אך  בפרקליטות השיבו בסירוב נחרץ.

השר סיים את דבריו בפניה ליועמ"ש להתערב בבדיקת ההדלפות בתיקי נתניהו: "אדוני היועץ המשפטי לממשלה, אני מבקש ממך שתקיים בדיקה בלתי תלוייה כדי שהציבור ייתן שוב אמון. היו עשרות ואולי מאות הדלפות במשך שלוש שנים. איך אפשר לקבל מצב שבו בכירי המערכת יראו וישמעו על שחיתות בסדר גודל כזה?"

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן