ניצן הורוביץ: "לא פוסל ממשלה עם החרדים"

יו"ר המחנה הדמוקרטי אמר בראיון כי "נצטרך להתפשר. ממשלה עם חרדים היא לא החלום שלנו, אבל נוכל לקדם נושאים חברתיים" | האזינו לדבריו המפתיעים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/10/19 12:02 כג בתשרי התשפ

ניצן הורוביץ: "לא פוסל ממשלה עם החרדים"
ניצן הורוביץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

אחרי 'מלשינון ההדתה' שקידמו במהלך קמפיין הבחירות שלהם, במפלגת המחנה הדמוקרטי משנים כיוון ב-180 מעלות. יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ אמר הבוקר (ג') בראיון ב-103FM, כי מפלגתו אינה פוסלת ישיבה עם המפלגות החרדיות בממשלה: "ממשלה עם החרדים היא לא החלום שלי, אבל נצטרך להתפשר. אנחנו לא פוסלים את החרדים. ממשלה עם החרדים תוכל לקדם נושאים מדיניים וחברתיים".

הורוביץ הוסיף עוד כי "זאת לא שאיפת חיי וזה לא יהיה פשוט, אני חושב שיש עוד נושאים שאפשר לשתף פעולה בהם, יהיה צריך לעשות פשרות, ונשב עם גורמים שלא היינו יושבים איתם".

גם מס' 2 במפלגה, ח"כ סתיו שפיר, התבטאה באופן דומה לפני מספר שבועות כשאמרה כי היא מוכנה לשבת עם ש"ס 'למען הצלת הקואליציה'. הבוקר אמרה שפיר בכאן 11 כי "אני רוצה להגדיר מחדש מה זה אומר אחדות, אחדות אמיתית זאת ממשלה שיש בה נציגות לכל חלקי החברה הישראלית, נציגות לחברה החרדית, לחברה הערבית וממשלה שסוף סוף הופכת את כלל הציבור ללגיטימי".

כזכור, במהלך מערכת הבחירות תקפה מפלגת המחנה הדמוקרטי, שנוצרה מאיחוד של מרצ עם ישראל דמוקרטית של אהוד ברק, יחד עם סתיו שפיר, בחריפות רבה את המפלגות החרדיות והדתיות. הורוביץ עצמו פרסם שורת פוסטים בהם השתלח ללא מעצורים ברבני הציונות הדתית בזה אחר זה, וספג בשל כך מתקפות מימין. 

בנוסף, פרסמו במחנה הדמוקרטי חוברת המסבירה "כיצד לזהות הדתה" וכיצד להתמודד איתה, וכן השיקו 'מלשינון' בו ניתן היה לדווח על מקרים 'הדתה' בגופים ציבוריים וחינוכיים בישראל.