לריב עם רבנים | ההתקפה חסרת התקדים של ניצן הורוביץ

במחנה הדמוקרטי יודעים שבזקן של ברק לא מתחבא מנדט, אז הם מחפשים אחד כזה בזקנים של רבני הציונות הדתית. אולי, על ידי התקפות חסרת תקדים יצליחו להכניס את מספר 10 ברשימה לכנסת. בדרך דמוקרטית כמובן | דעה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 29/08/19 15:58 כח באב התשעט

לריב עם רבנים | ההתקפה חסרת התקדים של ניצן הורוביץ
קפה תוקפני | ניצן הורוביץ, צילום: פלאש 90

שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים קיבלה הציונות הדתית שיעור ללא עלות מניצן הורוביץ. השיעור כלל מבוא למוסר ודמוקרטיה, סדנא מתקדמת בצדק חברתי ושקיפות, וסמינריון באהבת אדם ודאגה לבריאותו. הורוביץ, שעומד כיום בראש המפלגה ששמטה את המונח המיותר "יהודי" ממדינת ישראל ונשארה רק עם המונח "דמוקרטי" החשוב, תקף ללא הרף את רבני הציונות הדתית והציג אותם כגזענים, מיזוגנים ובוזזי הקופה הציבורית – בצורה דמוקרטית כמובן.

המטרה הראשונה של הורוביץ הייתה - הרב שמואל אליהו. עליו אמר יו"ר המחנה הדמוקרטי את הדברים הבאים: "שמואל אליהו הוא לא סתם גזען. הוא גזען שיש לו תפקיד. הוא מעורב עמוק עמוק בכל העסקנות הפוליטית של מפלגות הימין. את הברכה שלו איילת שקד הייתה צריכה לקבל כדי להתמנות ליו"ר איחוד הימין הקיצוני". המטרה השנייה של הורוביץ הייתה, איך לא – הרב אלי סדן, ראש מכינת בני דוד בעלי. "תכירו - אלי סדן, ממייסדי מכינת "בני דוד" שבהתנחלות עלי", כתב הורוביץ. "את שיעורי הגזענות והמיזוגניה שלו, הוא מעביר על חשבון המדינה. פוליטיקאים שרוצים להתקדם עולים לרגל לבית שלו. גם נתניהו מתחבק איתו כדי להציל את עצמו מהכלא".

המטרה השלישית של מנהיג מפלגת מרצ הייתה – הרב דוב ליאור. "הרב דב ליאור מרוויח 20 אלף ש"ח כל חודש מהכיס שלנו, כדי לתקוף את חיילות צה"ל, לחתום על ספרים גזעניים ואלימים, ותומך במפלגת הכהניסטים". המטרה הרביעית הייתה מוכרת וידועה - הרב יגאל לוינשטיין. הורוביץ צירף ציטוטים שאמר הרב לוינשטיין כנגד הקהילה הלהט"בית ואמר "הרב לוינשטיין ואנשים כמוהו יחנכו את הילדים שלנו?"

כרזה נגד הרב שמואל אליהו

כרזה נגד הרב שמואל אליהוצילום: מתוך דף הפייסבוק של ניצן הורוביץ

נשאלת כאן השאלה: מדוע ניצן הורוביץ יורה חיצים אל עבר רבני הציונות הדתית בכלל, מה ניצן הורוביץ רוצה מחיי הרבנים דווקא של אנשי הכיפה הסרוגה?

נתחיל מזה שהורוביץ אינו הראשון במפלגת המחנה הדמוקרטי שמשתלח ברבני הציונות הדתית. חברו לספסל המפלגה, אהוד ברק ידוע כחובב הז'אנר. "הרבנים לוינשטיין וסדן או הרבנים ליאור וגינזבורג הם הזנב שמכשכש בכלב", אמר ברק לפני כשנה. "רבנים משיחיים, גזעניים, הם היו מקורות ההשראה של גולדשטיין הרוצח, הם היו מקור ההשראה של הרוצח של רבין", דברי ברק.

כעת, מבינים במחנה הדמוקרטי, זאת אחרי שאביגדור ליברמן בעצמו קבע שנושא הדגל של מערכת הבחירות הנוכחית הוא דת ומדינה - צריך לתפוס טרמפ על הנושא. אם צריך, יעלו הדמוקרטים על כביש 60 וייסעו יחד מקריית ארבע, דרך גוש עציון, יעברו בירושלים ויחנו בעלי.

להורוביץ אין מה להפסיד מירי הרקטות אל עבר רבני עוטף תל אביב. הרי, בקושי קיימים מצביעים דתיים פוטנציאליים ששוקלים להצביע למפלגתו, ואם יש כאלה, בוודאי שהם אינם מסכימים עם דרכם של הרב סדן, הרב אליהו והרב ליאור. לעומת זאת, אם יתקוף את הרבנים של הסיעות החרדיות, הוא גם יתחרה קולגה לשעבר, יאיר לפיד על התואר האנטי חרדי וגם יסכל לעצמו את האפשרות לשבת בממשלה יחד עם גפני, ליצמן ודרעי.

במחנה הדמוקרטי לקחו על עצמם להיות כלב השמירה של השמאל הישראלי. אחרי ההופעה של סתיו שפיר מול השופט חנן מלצר בוועדת הבחירות – ניתן להבין שהמחנה הדמוקרטי מנסה להצטייר כשמאל תקיף, כשמאל.חזק. כמאמר הליכוד. למרות זאת, הסקרים בתקופה האחרונה לא מחמיאים בלשון המעטה, ואולי, אחרי עמיר פרץ הגיע הזמן שאוהד ברק יגלח את הזקן הרבני או הפידל קסטרואי שלו על מנת להחזיר את מפלגת מרצ המשוכללת את מסלול המרוץ לכנסת ה-22. 

אך, גם במחנה הדמוקרטי יודעים שבזקן של ברק לא מתחבא קוסם שישלוף מנדט בהפתעה. הם כן יודעים שבזקנים של הרבנים של הציונות הדתית – יש כמה שפנים, מפוחדים ולבנים שיכולים לתרום מנדט או שניים למפלגה ואולי אפילו להכניס את מספר 10 ברשימה לכנסת. בדרך דמוקרטית כמובן.