סקר חדש: הליכוד בראשות גדעון סער - 26 מנדטים

סקר 'וואלה' מעלה כי מקרב כלל הציבור בישראל, 29% סבורים ששר החינוך לשעבר צריך לעמוד בראש הליכוד, לעומת 35% לראש הממשלה נתניהו. אם סער בראשות הליכוד הוא מביא 26 מנדטים, כשימינה עם 12 וכחול לבן 33

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 18:05 ז בתשרי התשפ

סקר חדש: הליכוד בראשות גדעון סער - 26 מנדטים
גדעון סער, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם זהותו של יורש ראש הממשלה מתבהרת? בסקר 'וואלה' ומכון מדגם, 29 אחוזים מכלל הציבור בישראל שבראשות הליכוד צריך לעמוד ח"כ גדעון סער, לעומת 35 אחוזים שסבורים שראש הממשלה, בנימין נתניהו צריך להמשיך בתפקידו. בקרב מצביעי הימין ההכרעה ברורה יותר - 54% לנתניהו מול 24% לסער.

הסקר גם בדק מה יהיו תוצאות הבחירות במידה וגדעון סער יעמוד בראש הליכוד. התוצאה - 26 מנדטים לליכוד לעומת 32 כיום, כאשר המרוויחה הישירה היא מפלגת ימינה, שעולה ל-12 מנדטים בתרחיש כזה, וש"ס זוכה למנדט הנוסף ועולה לעשרה.
תמונת הגושים לא משתנה, כאשר לגוש הימין-חרדים יש 56 מנדטים במקרה כזה, לעומת 44 לגוש המרכז שמאל (כחול לבן 33, העבודה-גשר 6 והמחנה הדמוקרטי 5), 13 לרשימה המשותפת ו-7 לישראל ביתנו שנחלשת במנדט.

בשאלה האם אתה מעוניין שתקום ממשלת אחדות בראשות נתניהו, השיבו 50% מהציבור בשלילה, לעומת 42% שהשיבו בחיוב ועוד 8% לא יודעים. בקרב מצביעי הימין, 54% תומכים בממשלה כזו.

כזכור, ביום חמישי האחרון הודיעו בליכוד כי ראש הממשלה שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה, ובתגובה צייץ גדעון סער "אני מוכן". בהמשך דווח כי היה מדובר בספין של ראש הממשלה, ולאחר מכן הודיע גדעון סער כי כאשר תהיה התמודדות על ראשות הליכוד - הוא יתמודד, גם מול נתניהו.