נפתלי בנט בכיפה: "המושג הדתה הומצא עבורי"

יו"ר הימין החדש מסביר באולפן כיפה כי "נמליץ על נתניהו גם אם לא יהיו 61 ממליצים, תוקף את בן גביר: "המשיח של השמאל", ומפלגת נעם: "אחרי כל הרעש במשך שנים נדע מה כוחם האמתי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 09/09/19 13:33 ט באלול התשעט

נפתלי בנט בכיפה: "המושג הדתה הומצא עבורי"
בנט באולפן כיפה, צילום: כיפה

במערכת הבחירות הנוכחית יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, רוצה למתג את עצמו כשר האוצר הבא, לכן החלטנו לערוך ראיון כלכלי, אולם שר החינוך לשעבר הגיע כעוס במיוחד, לאחר שהתגלה כי ערוץ 13 עיוותו את דבריו של הרב אסף נאמבורג המלמד במכינה של חברו לסיעה, הרב רפי פרץ, ולא חסך את דעתו על התקשורת הישראלית וגם על מפלגת נעם, שעושה קמפיין נגדו.

צפו בראיון המלא: 

החלטת להתנתק מהבית היהודי כי הרגשת שאין מקום לדתיים הליברלים בתוך אותה המפלגה? 

"מה שאני לא מקבל זה שקבוצה מסוימת תחליט עבור כולם. יש היום ספקטרום של דתיים-מה שנקרא דתיים על הספקטרום. על הנושא המדיני וביטחוני יש הסכמות עם הבית היהודי-איחוד לאומי. על נושאי דת ומדינה אין הסכמות. אנחנו מרקם של כמה מפלגות עם מגוון דעות. אני חד משמעתית בעד שירות נשים בצה"ל-יש לי אחיינית שהתגייסה לפני שבועיים לצה"ל". 

אתה גם בעד שירות נשים ביחידיות קרביות מעורבות? 

"ההחלטה איפה להציב את החיילת צריכה להיגזר מהצרכים המבצעיים של צה"ל. אנחנו לא נסכים למדיניות מגדרית. לא מצריך לקדם אג'נדה מגדרית על חשבון חיילי צה"ל. אם יודעים להכניס חיילת לעמדה בגבול, שתשחרר לוחמים כמו גולני,אז זה טוב. המצפן צריך להיות מה טוב לניצחון צבאי ולא מה טוב לכל מיני עמותות פמיניסטיות".

שולי מועלם יצאה בהפגנתיות מהקבוצה שלכם אחרי שנאמרו עליה דברים לא יפה שם, זו לא כפיות טובה כלפיה? 

"זה לא מה שקרה. מישהו אמר משהו לא יפה על שולי, אז אני ממש נכנסתי בו כי גם אם יש לנו מחלוקות בכל מיני תחומים אני אוהב את אותה. אני חושב שהיא פרלמנטרית מצוינת ואת המחלוקות נפתור בתוך הסיעה בצורה מסודרת. 

זו לא כפיות טובה. אני רוצה לגוון. במאמץ טוב וביחד עם החוק הנורווגי היא תיכנס. כמו שהבטחתי לשולי בעבר שאחוקק את החוק הנורווגי, כשאף אחד לפני לא עשה את זה, גם הפעם נביא מספר דו ספרתי יפה ויחד עם הנורווגי כולם יהיו בפנים".

אתם מאשימים את הוועדים הגדולים בבעיות הכלכליות שיש במדינה. האם הרגשת פעם התעמרות מצד מעסיק שלך? 

"אני יכול להבין את הצורך בוועדים, השאלה היא מה האיזון. כאשר ועד הנמלים, הרכבות או חברת החשמל, שכבר עכשיו מרוויחים מאות אלפי שקלים, מחזיקים את השיבר של המדינה ולא נותנים לנו לעבוד זה בעייתי. הוועדים האלה לא מגנים על העובד החלש, אלא על העובדים החזקים שמתחזקים על חשבון החלשים". 

אני לי בעיה עם אדם שמקים עסק, מזיע ורואה פירות בעמליו. אבל יש לי בעיה במקומות שכולנו מממנים וצריך פה איזונים. אחר כך אנשים לא מבינים למה מעמד הביניים קורס  מעול המסים ויוקר המחייה. זה קורה בגלל שלוקחים מכולם ונותנים רק לחלק".

תסביר איך יוקר המחיה קשור בוועדים הגדולים? 

"כשוועד כמו הנמלים תוקע ספינות בים ימים שלמים כדי לייצר מנוף על הממשלה לתת להם הטבות בנוסף להטבות שכבר קיימות, אז כל יום בים זה המון כסף וזה מושת על המוצרים שלנו. כשאין תחרות אין יעילות, כדי להקים נמל מתחרה אנחנו צריכים עוד פעם צריכים לשלם להם מלא כסף אז זו הבעיה. כשהרכבות לא יעילות ומאחרות זה הורס את כל השירות, ומייקר את העבודה. הכלכלה הסוציאליסטית נורא קוסמת. גם אני יכול לחוקק חוק ששכר המינימום יעלה ל-12 אלף ש"ח בחודש, אבל לא ככה עובדת כלכלה. עמיר פרץ מאוד נחמד אבל הוא רוצה לעלות את המסים ל-65% מס שולי- מה שיקרה זה שהמדינה תתמוטט. לא יהיה פה מי שמייצר כסף- היזמים לוקחים סיכון, ולא צריך להעניש אותם כי הם יעברו בסוף למדינה אחרת. המשכורות במגזר הציבורי עלו בעשור האחרון פי שניים מהמגזר הפרטי. פעם ראש הממשלה דימה את זה איש רזה שסוחב איש שמן. האיש הרזה הוא המגזר הפרטי והשמן הוא המגזר הציבורי. הקמנו את המדינה למרות הסוציאליזם לא בזכותו." 

המשיח של השמאל זה איתמר בן גביר

הסקרים כרגע מראים שאין לגוש הימין 61 מנדטים. לאחר הבחירות יהיו לכם שתי אפשרויות או ללכת לממשלת אחדות עם גנץ או להמליץ על בכיר אחר מהליכוד שירכיב את הממשלה. מה תעשו? 

"יש את האופציה הכמעט וודאית להביא 61 מנדטים לגוש הימין. זה נורא פשוט-הצופים צריך לעשות שני דברים. אם אתה ימיני תצא להצביע ותצביע רק למפלגה שעוברת את אחוז החסימה. אם שני הדברים האלה קורים יש לנו 61 מנדטים- בלי ליברמן כי אני סופר אותו בשמאל. המשיח של השמאל זה בן גביר כי הם רוצים לשרוף את כל הקולות של הימין עליו ושלא תקום פה ממשלת שמאל. אנחנו נמליץ רק על נתניהו גם אם אין 61 מנדטים לגוש. נעשה את הכל להקים ממשלה ימין גם אם נגרד מהיקב ומהגורן עוד מנדטים.    

 מה יקרה עם ימינה ונפתלי בנט אחרי הבחירות? אתה הולך להיות היו"ר אחרי עידן איילת שקד? 

"לא. איילת ואני במסע מאוד ארוך ביחד. אנחנו נהיה שיתוף פעולה עם שונות עם ידידנו בבית היהודי-איחוד לאומי. זאת אומרת על 70 אחוז אנחנו מסכימים". 

אז למה דווקא על נושאי דת ומדינה אתה מסכים להתפשר? 

"זה לא נכון. בגלל זה הקמתי את הימין החדש. לפעמים מנסים לשים אותי מול התורניים. אין דבר פחות נכון מזה. אני מעריץ את מי שיכול ללמוד תורה כל היום. יש לי רק בעיה עם פלג מסוים שמתנשא וחושב שרק הוא צודק, עכשיו הם הקימו את נעם, אומרים על כל מי שלא חושב כמוהו זה נוצרי, זה רפורמי. זה עין רעה והוצאת דיבה ושקרים. זה בוודאי לא דרכו של הרב קוק. הרוח של של הרב זו רוח חיובית ואוהבת ולא מדברת בצורה מכפישה ודוחה".