ועד עובדי הרכבת נגד סמוטריץ': "מפיץ הכפשות"

שר התחבורה הזמני החליט לצאת למלחמה נגד וועד עובדי הרכבת, ופרסם פוסט קשה במיוחד. וועד העובדים בתגובה: "לולא היתה אישה עומדת בראש הוועד לא היה השר מצרף תמונה ומתייחס אליה בלשון מסיתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/19 11:11 ב באלול התשעט

 ועד עובדי הרכבת נגד סמוטריץ': "מפיץ הכפשות"
שר התחבורה, סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לאחר ששר התחבורה סמוטריץ' כתב פוסט על יו"ר וועד העובדים ברכבת ישראל, גילה אדרעי, בוועד העובדים לא נשארו חייבים ותקפו את השר.

"מביך ועצוב לקרוא מה שיש לשר התחבורה סמוטריץ׳ לכתוב לציבור מבלי שיודע דבר וחצי דבר על יו"ר הוועד או על עובדי הרכבת - גם לא על העניינים שהתיימר לכתוב עליהם", טענו בוועד העובדים והוסיפו: "שר התחבורה מעולם לא החליף עם יו"ר הוועד או עם כל גורם אחר בוועד אף לא מילה אחת. אבל זה לא מנע ממנו לפרסם את דברי הבלע והשקר חסרי האחריות שפרסם היום. חבל שבעיני השר סמוטריץ׳ האמת איננה אופציה ובירור העובדות מיותר. העיקר הרפש והססמאות גם אם הן ריקות מכל תוכן."

הדברים הקשים של וועד העובדים נאמרו לאחר שהשר הזמני כתב בצמוד לתמונתה של אדרעי: "תכירו. האישה שבתמונה למטה היא זו שבבריונות בלתי חוקית וחסרת אחריות פוגעת בכם ומנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר לתל אביב בלוח הזמנים המקורי".

בהמשך הפוסט המשיך השר סמוטריץ' לתקוף יו"ר וועד העובדים:  "לשיטתה של יו"ר הוועד עובדי הרכבת הם עובדים שלה, ולמנכ"ל הרכבת - שאמור לנהל את הרכבת לטובת כולנו - אסור להיפגש איתם ולנהל אותם, כמו שכל מנהל של חברה נורמלית עושה". 

 בועד העובדים הבהירו: "לא נתינה שום הוראה על שיבושים או עיצומים ולא סתם ביה"ד לא הוציא אתמול שום צו נגדו אלא להיפך, הורה להנהלה לא לבצע שום מיקור חוץ בתקופת המו"מ. אנחנו קוראים לשר להפגש עם ועד העובדים ולהכיר, לפחות באופן שטחי, את העובדות לפני שמגבש דעה כלשהי ומפיץ הכפשות נטולות בסיס לציבור".

בועד הוסיפו עקיצה חמורה: "אין ספק שלולא היתה אישה עומדת בראש הוועד לא היה השר מצרף תמונה ומתיחס אליה בלשון מסיתה. לצערנו, הסגנון, המילים שבחר וסילוף העובדות מעידים על השר יותר מאשר על וועד העובדים והעומדת בראשו."