נתניהו: "גנץ ולפיד רוצים לגנוב את הבחירות״

ראש הממשלה התייחס לחוק הצבת מצלמות בקלפיות, שעבר היום בישיבת הממשלה, וטען: "יכול להיות שבל״ד עברה בגלל זיופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/19 17:24 ח באלול התשעט

נתניהו: "גנץ ולפיד רוצים לגנוב את הבחירות״
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו תקף את ראשי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ, על החלטתם לא לתמוך בחוק המצלמות, ויוצא בחריפות נגד החלטת היועמ"ש. 

"גנץ ולפיד מתנגדים להצבת מצלמות. אני מבין אותם. הם רוצים לגנוב את הבחירות. ויחד איתם רוצים איימן עודה ואחמד טיבי והרשימה המשותפת ואיווט ליברמן שהצטרף אליהם. הם רוצים בניצחון הגוש שלהם, זה אני מבין", אמר ראש הממשלה נתניהו.

עוד הוסיף נתניהו: "מה שאני לא מבין זה איך אלה שמדברים על רוממות שלטון החוק, למה הם לא מצדדים בדרישה שלנו להציב מצלמות. מה יכול להיות יותר פשוט מזה? בכל מקום שאתם הולכים, בסופרמרקטים, במסעדות, בבתי הקפה, יש מצלמות. פתאום המקום היחידי במרחב הציבורי שאסור להכניס מצלמות זה באולם הקלפיות. הרי החוק שלנו אומר במפורש: לצלם מאחורי הפרגוד - לא, אבל בכל מקום אחר - כן. וככה יודעים בדיוק מה קרה ומונעים זיופים.

ראש המשלה הסביר כי במידה והיו מצלמות בבחירות הקודמות התוצאה היתה אחרת: "אני אומר לכם שהזיופים האלה גרמו לכך שיכול להיות שהיינו מעבירים 61 מנדטים והיינו מונעים את הבחירות. יכול להיות שבל״ד עברה בגלל זיופים. אז אנחנו רוצים להבטיח את טוהר הבחירות, זה נשמת אפה של הדמוקרטיה, זה נשמת אפו של שלטון החוק, ולכן אי אפשר להבין את ההתנגדות הזאת. אין לזה הצדקה".