בג"צ נגד שר המשפטים: הקפיא את מינוי מנכ"ל המשרד

לאחר שהשר אוחנה מינה את אופיר כהן כמחליפתה של אמי פלמור שהועזבה, בג"צ הורה להקפיא את המינוי, לאחר עתירה של התנועה לאיכות השלטון. אוחנה: "מקווה ומעריך שגם ביהמ"ש העליון יתרשם כי המינוי ראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/19 19:44 יז באב התשעט

בג"צ נגד שר המשפטים: הקפיא את מינוי מנכ"ל המשרד
המנכ"ל המוקפא, אופיר כהן, צילום: גיא קרן

בג"ץ נגד השר. בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון, הורה הערב (א') בג"צ להקפיא את מינויו של אופיר כהן כמנכ"ל משרד המשפטים. כזכור, הבוקר אישרה הוועדה למינויים בכירים את מינויו של כהן, לאחר עזיבתה/הדחתה של המנכ"לית הקודמת, אמי פלמור, לפני כחודש.

בתנועה לאיכות השלטו אמרו כי "חוות הדעת של וועדת המינויים מעלה סימני שאלה קשים ביותר לגבי טיב השיקולים שהופעלו בהליך המינוי של עו"ד כהן, אשר כל כולו עומד בסתירה ישירה להוראות הברורות בהנחיות היועמ"ש בתקופת בחירות - עד כדי ריקון מוחלט של ההנחיות מתוכנן". 
עוד מסרו בתנועה: "השר אוחנה נכשל מלהסביר מדוע אצה לו הדרך לפטר את פלמור בתקופה כה רגישה, וכיצד ייתכן שלא מצא כל מחליף ראוי מבין עובדי המדינה הבכירים. אין ספק שיש בצו הביניים על מנת להעיד כאלף עדים על כך שגם דעתו של בית המשפט לא נחה מההסברים, או אי ההסברים, של השר, ואנו מקווים כי בסוף ההליך ייפסל מינוי זה".

יטפל במקרה אחרת מקודמתו? השר אוחנה

השר אמיר אוחנהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר המשפטים אמיר אוחנה מסר בתגובה להחלטה: "אל"מ (במיל׳) עו"ד אופיר כהן הוא מהמינויים הראויים ביותר במשרדי הממשלה. מדובר באדם שתרם את שנותיו היפות ביותר לשירות ביטחון מדינת ישראל ונושא על גופו את המחיר היקר. הוא בעל כישורים משפטיים וניהוליים מתאימים כפי שקבעה הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה, שדנה בדקדקנות במינויו. אני מקווה ומעריך שגם ביהמ"ש העליון יתרשם כך".