שר המשפטים אוחנה הדיח את מנכ"לית משרדו

משרד המשפטים הודיע כי מנכ"לית המשרד הוותיקה, אשר כיהנה תחת ציפי לבני ואיילת שקד, מסיימת את תפקידה. לא נמסרה סיבה למהלך. באופוזיציה תוקפים: "שר שלא מבין שום דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/19 15:24 כ בתמוז התשעט

שר המשפטים אוחנה הדיח את מנכ"לית משרדו
המנכ"לית המפוטרת, אמי פלמור, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מהפכה במשרד המשפטים. שר המשפטים, אמיר אוחנה, הדיח מתפקידה את מנכ"לית המשרד הוותיקה, אמי פלמור. פלמור כיהנה בתפקיד מאז שנת 2014, עת מונתה על ידי שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, והמשיכה בתפקיד לכל אורך תקופת כהונתה של איילת שקד.

ממשרד המשפטים או מטעם השר אוחנה לא נמסרה סיבה לפיטורים. אך הוא פנה לנציב שירות המדינה בבקשה למנות לתפקיד את סא"ל (מיל') אופיר כהן, ממייסדי העמותה למען משרתי המילואים

שרת המשפטים לשעבר ויו"ר הימין החדש, איילת שקד, מסרה: "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית. ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב וקידום אוכלוסיות מוחלשות ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן".

אמיר אוחנה

שר המשפטים אמיר אוחנהצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

באופוזיציה זועמים על פיטוריה של פלמור. ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) אמרה כי "ככה זה עובד כנראה כשממנים שר שלא מבין שום דבר. מדובר במנכלית מצויינת שעבדה תחת ציפי לבני וגם תחת איילת שקד. אשת עשייה אמיתית בניגוד לשר המכהן שמתנהל על פי גחמות בלבד".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "למרות שהממשלה המכהנת כיום היא ממשלת מעבר, שיכרון הכוח של השר אוחנה ככל הנראה גרם לו לשכוח את העובדה שהוא למעשה שר משפטים זמני ועל כן הוא מרשה לעצמו, כדרכו בקודש, לנסות לפגוע במערכת אכיפת החוק. מדובר בהתעלמות מוחלטת מהוראות היועמ"ש בנושא, התעלמות מוחלטת מהיותה של ישראל במערכת בחירות והתעלמות מוחלטת מכך שעוד חודשיים ייתכן שאוחנה לא יהיה עוד שר המשפטים. פיטורי הבזק והפגיעה באדם מקצועי כאמי פלמור הם חריגה ברורה מסמכות ואין בכוונתנו לתת לזה לעבור לסדר היום".