מנכ"ל חדש למשרד המשפטים

לאחר סערת פיטורי מנכ"לית משרד המשפטים על ידי השר אוחנה, החליטה הוועדה למינויים בכירים לאשר את מועמדו לתפקיד - אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/19 10:07 יז באב התשעט

מנכ"ל חדש למשרד המשפטים
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר סערת פיטורי מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, הודיע הבוקר (א') שר המשפטים אמיר אוחנה על מינוי מנכ"ל חדש, אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן.

הוועדה למינויים בכירים אישרה פה אחד את מועמדו של השר אוחנה, שזכה להמלצות רבות משורת גורמים.

כהן (43) נשוי ואב לשלושה, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדעי המדינה. הוא עו"ד במקצועו המומחה לדיני נדל"ן, מקרקעין ומיסוי מוניציפאלי. הוא נמנה על מייסדי וראשי עמותת משרתי המילואים, בה הוביל וקידם תהליכי חקיקה ותיקון תקנות מול בכירים בשירות הציבורי, נבחרי ציבור ובוועדות הכנסת השונות.

המנכ"ל החדש. אופיר כהן

המנכ"ל החדש. אופיר כהןצילום: גיא קרן

בנוסף, הוא מפקד נפה בפיקוד העורף (המקבילה למפקד חטיבה בזרוע היבשה) ובמסגרת תפקידו הוא אחראי על מס' גדודים ויחידות, המונים כ-1,500 חיילים ולהן ממשק ישיר עם הרשויות המקומיות בשגרה ובחירום. בעברו שימש כמ"פ ומג"ד חי"ר.

השר אוחנה בירך על אישור המינוי בידי הוועדה למינויים בכירים: "אופיר מוכר לי כבר כמעט עשרים שנה ויש לי אמון מלא בו וביכולותיו. הוא בעל כישורים מגוונים, ידע רב וניסיון ניהולי שהמערכת הציבורית בכלל ומשרד המשפטים בפרט יתברכו בו. לאורך תפקידיו השונים במגזר הפרטי ובמערך המילואים הוא זכה להערכה רבה ממנהליו, עובדיו, מפקדיו ופקודיו. אין לי ספק כי המסירות, היסודיות והערכיות בה ביצע את תפקידיו תסייענה לו בכהונתו כמנכ"ל משרד המשפטים".