נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה: "סמוטריץ' לא דיבר על מדינת הלכה"

הרב רונן לוביץ׳ מסביר כי דבריו של השר הובנו לא נכון, אך מוסיף: "רוח הפשרה, ההקשבה והמתינות לא הייתה בדבריו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 09:50 ה באב התשעט

נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה: "סמוטריץ' לא דיבר על מדינת הלכה"
מגבה ומסתייג. הרב רונן לוביץ׳, צילום: צילום מסך

לאחר שדבריו של השר סמוטריץ' על שאיפותיו למדינת יהודית עוררו סערה אמש, אומר היום הרב רונן לוביץ׳, נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה וחבר בארגון רבני בית הלל, שנכח אמש בכנס: "סמוטריץ׳ לא דיבר אמש על מדינת הלכה ודבריו פורשו באופן שגוי". 

הרב לוביץ' סייג את דבריו: "מנגד, רוח הפשרה, ההקשבה והמתינות לא הייתה בדבריו. מי שרוצה יותר יהדות במדינת ישראל, צריך להפגין הרבה יותר גמישות ופחות נוקשות ולהבין שיש צורך בהרבה התחשבות ושיתוף של הציבור. יש מקום לגישה הרבה יותר מתונה ומכילה וכל זה היה חסר בדבריו של סמוטריץ׳." 

אמש (ב') דיבר השר סמוטריץ' על שאיפותיו הלאומיות: "אני בטוח שכולם כאן, מכל גזרות היהדות הדתית, היינו רוצים מדינה יהודית הנשענת על אדני התורה וההלכה. זו שאיפה אמונית של כל אדם שומר תורה ומצוות". 

סמוטריץ' המשיך: אבל באותה נשימה הדגשתי שכולנו גם מבינים היטב שאנחנו לא יכולים, ובעיקר לא רוצים, לכפות את אמונתנו - כי אנחנו לא חיים כאן לבד ולכן עלינו לעשות הכל כדי למצוא פתרונות המתחשבים בציבור כולו. וכן, אני מאמין שאפשר למצוא את הפתרונות האלה. בלי שנאה ובלי כל כך הרבה אנטי. עם הרבה אהבה, אכפתיות ותשומת לב".