סערת מדינת ההלכה חוזרת. סמוטריץ': "סתימת פיות קלאסית"

יו"ר האיחוד הלאומי התבטא שוב על שאיפותיו הלאומיות למדינת הלכה, אך סייג את דבריו: "אנחנו לא יכולים, ובעיקר לא רוצים, לכפות את אמונתנו". הימין המאוחד גיבה את השר: "הלינץ׳ התקשורתי שמתבצע כלפיו כעת הוא סתימת פיות מכוערת של השמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 09:39 ה באב התשעט

סערת מדינת ההלכה חוזרת. סמוטריץ': "סתימת פיות קלאסית"
הסתבך שוב? סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, השתתף אמש (ב') בכנס של רבני בית הלל בנושא המדינה היהודית, ונקלע שוב לסערה על רצונו לכונן מדינת הלכה. 

"בכנס רבני בית הלל דיברתי אל הנוכחים באולם ואמרתי שאני בטוח שכולם כאן, מכל גזרות היהדות הדתית, היינו רוצים מדינה יהודית הנשענת על אדני התורה וההלכה. זו שאיפה אמונית של כל אדם שומר תורה ומצוות", הסביר סמוטריץ' את דבריו. "אבל באותה נשימה הדגשתי שכולנו גם מבינים היטב שאנחנו לא יכולים, ובעיקר לא רוצים, לכפות את אמונתנו - כי אנחנו לא חיים כאן לבד ולכן עלינו לעשות הכל כדי למצוא פתרונות המתחשבים בציבור כולו".

שר התחבורה הוסיף: "אני מאמין שאפשר למצוא את הפתרונות האלה. בלי שנאה ובלי כל כך הרבה אנטי. עם הרבה אהבה, אכפתיות ותשומת לב. דיברתי בכאב על הניסיונות לרמוס את השבת שחשובה לרוב הגדול של אזרחי ישראל - דתיים, מסורתיים וגם חילונים המבקשים להקפיד על יום המנוחה
ועל הדרכים למנוע את הרמיסה של השבת האהובה. ושוב אני מדגיש למי שמתעקש לא להבין ולהסית, אני לא מאמין בכפייה. אי אפשר לשמור מצוות מתוך כפיה, אלא מתוך אמונה, אהבה ומחויבות פנימית עמוקה".

הסבריו של השר סמוטריץ' לא הואילו. רויטל סויד (העבודה-גשר)הגיבה לנאום "מדינת ההלכה" החדש של השר: "בזמן שסמוטריץ' שוב מנפנף ב"מדינת הלכה", הוא מקדם במרץ מטרות ריאליות בהרבה מבחינתו: החלת ריבונות על יו"ש וכינון מדינה אחת עם שני מעמדות, ועיקור כוחו של ביהמ"ש העליון. וכשנתניהו תלוי בו להישרדותו המשפטית, המטרות האלה ריאליות מאי פעם. ב-17/9 חייבים לשם קץ לשלטונם המסוכן".

בימין המאוחד מיהרו להסביר את דבריו :״השר סמוטריץ׳ דיבר אמש בכנס על אמונתו, ובאותה נשימה הדגיש שאינו יכול ואינו מעוניין לכפות אותה על אחרים. מי שהקשיב לדבריו, שמע כי השר אמר בבירור שצריך לחיות כאן יחד ולהתחשב בכלל הציבור, בכבוד ולא בכפייה. הלינץ׳ התקשורתי שמתבצע כלפיו כעת הוא סתימת פיות מכוערת של השמאל, ליברמן וחלקים מסוימת בתקשורת, שמונעים משנאת יהדות ומאינטרסים פוליטיים. חופש הביטוי לא שייך רק לצד אחד״

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן