טיוטת הסכם בין עוצמה יהודית ל'נעם', המגעים לאיחוד בימין נמשכים

גובשה טיוטת הסכם בין עוצמה יהודית למפלגת נעם. בן גביר במקום הראשון, אלדד רבינוביץ' ויגאל כנען מנעם במקומות השני והשלישי וברוך מרזל ברביעי. ההסכם טרם נחתם והמגעים של עוצמה מול הימין המאוחד נמשכים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/07/19 08:15 כח בתמוז התשעט

טיוטת הסכם בין עוצמה יהודית ל'נעם', המגעים לאיחוד בימין נמשכים
ראשי עוצמה יהודית, צילום: פלאש 90

מפלגת עוצמה יהודית הודיע הבוקר (ד'), כי צוותי המשא ומתן שלה ושל מפלגת 'נעם' הגיעו לטיוטת הסכם לריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות הקרובות.

לפי ההסכם המתגבש, ירוצו שתי המפלגות ברשימה אחת לכנסת. בראש הרשימה יעמוד עו"ד איתמר בן גביר, מספרי שתים ושלוש יהיו של מפלגת נעם, אלדד רבינוביץ' ויגאל כנען, ובמספר ארבע ישובץ ברוך מרזל. 
ההסכם עבר לאישור רבני עוצמה ונעם. מזכירות עוצמה אישרה את הריצה עם נעם כבר שלשום.

במקביל, נמשכים המגעים של עוצמה יהודית להצטרף לרשימת הימין המאוחד. על הפרק כרגע עומדת הצעת הימין המאוחד למקום השמיני עבור עו"ד בן גביר, כשבעוצמה דורשים שני מקומות בעשירייה, 5 ו-9. בהמשך הודיע בן גביר שהתפשר על המיקומים והסכים למקום ה-11 במקום המקום ה-9.

מפלגת נעם נרשמה הבוקר להגשת רשימתה לכנסת, כך שעל פניו עליה להגיש רשימה עד השעה 11. אלא שבנעם יכולים לדחות את הגשת הרשימה, ולהמתין לחתימת ההסכם עם עוצמה יהודית, בהנחה שאכן ייחתם הסכם כזה.

מפלגת נעם

מפלגת נעםצילום: מפלגת נעם

ההערכה היא כי ההסכם בין עוצמה לנעם טרם נחתם מאחר ובעוצמה מעוניינים למצות עד תום את המגעים, ולהפעיל לחץ על הימין המאוחד באמצעות טיוטת ההסכם עם נעם. עו"ד איתמר בן גביר אמר הבוקר בגל"צ כי "איילת שקד רוצה לתת לי את הדרישות שלי, ובנט מטרפד את זה".

כזכור, אמש פרסמנו לראשונה בכיפה את רשימת מועמדי מפלגת נעם לכנסת, שכרגע, על פי טיוטת ההסכם עם עוצמה, יוצבו במקומות השני והשלישי ברשימה. הגשת הרשימות לכנסת תחל הבוקר בשעה 11:00 ותסתיים מחר בשעה 22:00.