נחשפת רשימת מועמדי נעם לכנסת

רגע לפני הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת, מפלגת נעם חושפת לראשונה את שלושת המועמדים הראשונים מטעמה לכנסת ה22. הרשימה המלאה בפנים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/07/19 22:12 כז בתמוז התשעט

נחשפת רשימת מועמדי נעם לכנסת
הרשימה לכנסת, צילום: מפלגת נעם

מחר (רביעי) תחל הגשת הרשימות השונות לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת. הערב חושפת רשימת נעם לראשונה את שלושת המועמדים הראשונים מטעמה לכנסת ה22.

ברשימת נעם יוצב עורך הדין אלדד רבינוביץ'. רבינוביץ' נולד בירושלים, למד בתיכון הימלפרב ומשם המשיך לישיבה. בהמשך למד רבינוביץ' משפטים וסיים בהצטיינות תואר ראשון ושני. כיום, מתעסק רבינוביץ' בעיקר בסוגיות מקרקעין של ירושלים ובסוגיות של ריבונות בעיר. רבינוביץ' אב לשבעה ילדים והם מתגוררים בכפר התמנים שבמזרח ירושלים.

מועמד נוסף ברשימת נעם הוא יגאל כנען. כנען, נולד בתשי"ז בתל אביב ולמד בתיכון אליאנס בעיר במגמה מתמטית פיסיקלית. בשירותו הצבאי שירת כנווט קרב בטייסת פאנטומים והשתתף במבצעים שונים כגון מבצע לליטני, מבצעים במלחמת לבנון הראשונה, וכן עשרות טיסות צילום חוצות קו ותקיפות בלבנון. אחרי הפסקת הטיסות, שירת כנען כקצין תיאום אווירי לכוחות הקרקע ברמת החטיבה האוגדה והפיקוד. כיום משמש כנען כנציג ח”א לאלוף פיקוד דרום.

לאחר שחרורו מהצבא, עבד כנען בתפקידי תעשיה וניהול ולפני עשר שנים פתח עסק עצמאי בתחום התיירות. כמו כן כנען מתעסק בכתיבה פובליציסטית ותורנית בעיתונות ואתרי אינטרנט.

מועמד נוסף הוא הרב דרור אריה. הרב אריה נולד וגדל בירושלים בתשל"ה 1975, נשוי לאיילת העוסקת בחינוך, ואב ל11 ילדים. הרב אריה למד במספר ישיבות ולאחר מכן בכולל בכפר דרום. במהלך שנות לימודיו, הוסמך הרב אריה לרבנות ע"י הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר.

לאחר פיגוע אוטובוס הילדים בכפר דרום בשנת תשס"א, החליט הרב אריה להעתיק את מגוריו עם משפחתו מירושלים לישוב כפר דרום ולאחר פרסום תכנית ההתנתקות, הצטרף הרב למטה המאבק של גוש קטיף. לאחר הפינוי מגוש קטיף, היה הרב אריה ממובילי הקמת היישוב נטע בחבל לכיש, שם הוא מתגורר עד היום. בעבר שימש הרב אריה כר"מ במכינת עוצם, וכיום הוא מלמד בישיבת ההסדר בשדרות.  

כמו כן, שירת הרב אריה בחיל התותחנים וכיום הוא משמש כרב חטיבת הנגב בדרגת סרן. בשנים האחרונות הקים הרב תנועת נאמני הרבנות הראשית, הפועלת לחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל, וכן הוא ממייסדי תנועת חזון.

ראשי הרשימה סיפרו את הנסיבות להקמת המפלגה "כמו כולם אנחנו אוהבים את המדינה הזאת, ההורים שלנו הגיעו הנה אחרי אלפים שנות גלות  כדי להקים כאן מדינה יהודית. יהודית ונורמלית". עוד אומרים המייסדי כי "כשממשלות וארגונים זרים מנסים לפרק לנו את המשפחה, לפגוע בצה"ל, ולחנך לנו מחדש את הילדים. לא תישאר לנו לא מדינה ולא יהודית".

"יש כאלה ששותקים, יש כאלה שמיואשים, יש כאלה שמעדיפים להתעלם ויש ציבור גדול, שלא מוכן יותר לשתוק. אחרי הכל, מדובר בילדים שלנו. אנחנו מאמינים בערכים שכולנו גדלנו עליהם: השבת, הכותל, כיבוד הורים, כן, אבא ואמא. אנחנו גאים ביהדות שלנו, זה מי שאנחנו, כן זה הדבר הכי נורמלי" מוספים המייסדים. כמו כן הם מזמינים את הציבור להצטרף אליהם למסע הזה "עם הרבה אהבה, עם הרבה אומץ, עם הרבה נעם" כלשונם.