פגישתם של בנט ושקד הסתיימה ללא הכרעה

המחלוקת העיקרית בין ראשי הימין החדש היא האם עדיף לחבור לבית היהודי לרשימה משותפת או להמשיך בשתי מפלגות נפרדות. ככל הנראה עד סוף השבוע תהיה הכרעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/19 08:33 יח בתמוז התשעט

פגישתם של בנט ושקד הסתיימה ללא הכרעה
מסתייגים. בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר פגישה שנערכה אמש (מוצ"ש) במשך כ-3 שעות, הודיעו ראשי הימין החדש כי הם טרם קיבלו החלטה משתופת. המחלוקת העיקרית נעה סביב שאלת החיבור לבית היהודי-איחוד לאומי. נפתלי בנט מעדיף ריצה בשתי מפלגות נפרדות ואילו איילת שקד מעדיפה ריצה ברשימה משותפת. 

בתוך כך נראה שבנט יתגמש ויסכים לחבור לרשימה משותפת עם הרב פרץ וסמוטריץ'. הערכות בימין סוברות כי גם בבית היהודי רוצים את איילת שקד בראש מכיוון שהיא מביאה יותר מנדטים. על פי הסקרים האחרונים אם שקד תעמוד בראש האיחוד מפלגות הימין היא תביא 12 מנדטים, אולם אם שתי המפלגות הולכות בנפרד הבית היהודי בסכנה לרדת מתחת לאחוז החסימה ואילו הימין החדש גורף 6 מנדטים. 

סמוטריץ' הזהיר את ראשי הימין החדש פן יחזרו על טעויות הבחירות הקודמות ויתפצלו לשתי רשימות:  "איך שזה נראה בנט ושקד לא למדו את הלקח. טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם. צריך לומר בצורה ברורה: אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין הם ישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים".