יוגב: "מקווה שנגיע לאיחוד גדול בימין - ובציונות הדתית"

מספר 2 בבית היהודי מעודד את האיחוד במפלגות הימין, אך תוקף את בנט על הפיצול לימין החדש: "תחושתו הייתה בוודאי הייתה טעות ולא הובילה לשום דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/19 10:43 יא בתמוז התשעט

יוגב: "מקווה שנגיע לאיחוד גדול בימין - ובציונות הדתית"
מוכן לשבת לקפה | יוגב ובנט בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90

בראיון לרדיו דרום מביע ח"כ מוטי יוגב אופטימיות באשר למגעים לאיחוד בגוש הימין. "אני מקווה ומאמין שבסוף יהיה איחודים. מדובר פה בתנועה אידיאולוגית. הציונות הדתית זה דגל גדול שמחבר לעם ישראל".

יוגב גיבה את עמדת יו"ר הבית היהודי שר החינוך הרב רפי פרץ בשאלת העומד בראש איחוד הימין. "בראש מפלגה ציונית דתית צריך לעמוד איש או אישה ציונים דתיים. הרב פרץ נבחר לכך והוא יעמוד בראשנו וסביב זה אפשר לעגן ולאחד. עם איילת שקד התהלכנו בכבוד ובהערכה רבה במשך שש וחצי שנים. אני מעריך אותה מאוד. אפשר לשתף ולחזור יחד ולתקן. לכל דבר יש אפשרות לחזור יחד ולתקן, לדברים האלו נצטרך להתאמץ בשבועיים הקרובים. אני מאלה שישתדל בדבר יחד עם אנשים נוספים. אני מקווה שנגיע לאיחוד גדול גם בקרב מפלגות הימין וגם בקרב הציונות הדתית."

בנוגע ליו"ר הימין החדש השר לשעבר נפתלי בנט, אמר: "בנט היה חלק מאיתנו, היינו חלק מאיתו, בשש וחצי השנים האחרונות. תחושתו הייתה בוודאי הייתה טעות ולא הובילה לשום דבר. בוודאי, יש אפשרות לדבר גם עם נפתלי בנט ולראות האם ניתן להגיע יחד למערך שלא יבזבז קולות בימין ולא יביא לידי כך שתקום ממשלה שלא בהכרח אנחנו חפצים בה, אלא תקום ממשלה לאומית".

יוגב, שיזם את ביקורה של ועדת החוץ והביטחון בקיבוץ סעד בשבוע שעבר, התייחס לתחושות הקשות של תושבי הדרום ואמר: "אי אפשר שמדינה בהפסקה תהיה בהפסקה גם באירועים כאלה. בביקוריי בשני הסבבים האחרונים חשתי את הירידה בחוסן של התושבים. כשמערכת הביטחון עושה הערכת מצב, היו לפניה גורמים לניתוח - שדה הקרקע, מודיעין, בשלב מסוים הכניסו גם את התקשורת, פחות הכניסו את החוסן של התושבים, וחוסן התושבים בספר, הוא הבסיס לביטחון".