אהוד ברק: "בטוח שאצליח להביא קולות מהימין"

ראש הממשלה לשעבר תקף את נתניהו - "נשען על כהניסטים", והתחייב כי לא יישב בממשלתו, אך במקביל העביר ביקורת על השמאל: "בבחירות האחרונות היתה חסרה אנרגיה ולא היו תוכניות פעולה טובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/19 10:55 ו בתמוז התשעט

אהוד ברק: "בטוח שאצליח להביא קולות מהימין"
אהוד ברק, צילום: פלאש 90

"אני לא נמצא משמאלו של גנץ. לא צריך להכפיש בתוך הגוש, כי מה שקובע בסוף זה גודל הגוש". כך אומר הבוקר (ג') ראש הממשלה לשעבר ויו"ר 'ישראל דמוקרטית', אהוד ברק, בראיון לרדיו 103FM. ברק הוסיף כי ‏"אני בטוח שאני יכול להביא קולות מהימין". והדגיש כי "מי שצריך לעמוד בראש הגוש הוא מי שמסוגל להביא מנדטים מהימין".

כזכור, אמש הצהיר ברק כי הוא מוכן להיות מספר 2 של עמיר פרץ, ברשימה מאוחדת עם מפלגת העבודה: "הדבר היחיד שצריך להכריע הוא מה יותר טוב למערכת".

על השאלה מי לגיטימי בעיניו לישיבה בממשלה אמר ברק: ‏"הכהניסטים שעליהם נתניהו נשען, הם לא לגיטימיים. כל השאר כן לגיטימיים". אך הוסיף כי לא יישב בממשלת נתניהו: "בשום מצב, בשום דרך, בשום סיכוי, לא אשב בממשלה עם ‎נתניהו". ולעג לראש הממשלה שתוקף אותו בימים האחרונים: ‏"נתניהו הוציא עלי סרטון? הוא הוציא ארבע סרטונים של ליצנות". ‎

"הגוש לא מפסיק את המחלוקות בתוכו"

ברק תקף את ראשי גוש השמאל על כך שאינם יודעים להתאחד: ‏"לא יודע אם אני לא סומך על החבר'ה, אבל חזרתי כי לא קורה הדבר האמיתי. לא מתגבש גוש שלא מפסיק את המחלוקות בתוכו. בבחירות האחרונות היתה חסרה אנרגיה ולא היו תוכניות פעולה טובות".

עמיר פרץ עם אהוד ברק ב-2008

עמיר פרץ עם אהוד ברק ב-2008צילום: רוני שוצר, פלאש 90

על ‏הכספים שקיבל ברק מקרן וקסנר: "אני מספק שירותי ייעוץ ומחקר ומשלמים לי על זה כסף רב. כמו עורך דין ורואה חשבון, כספק שירותים, אני לא צריך לומר על מה". ‎כששאלה אותו המראיינת, איילה חסון: "אז אתה לא חושף על מה קיבלת 10 מיליון שקלים?", השיב ברק: "תפנו לקרן וקסנר".

עוד הוסיף ראש הממשלה לשעבר, על חקירות נתניהו: ‏"נתניהו שיקר למבקר המדינה, שיקר לועדת אשר, לא חושף על מה קיבל כספים, ויש חשש לבצע כסף חלילה בפרשת הצוללות".