בדרך לשימוע: פרקליטי נתניהו אספו את החומרים

לאחר סאגה שנמשכה כמה שבועות, בהם סירבו פרקליטיו של ראש הממשלה לאסוף את חומרי החקירות בעניינו, בגלל תשלום שלא הועבר להם, הושגה הסכמה בינם לבין נתניהו והם אספו את החומרים מהיועץ המשפטי. מועד השימוע ייקבע בימים הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/19 11:10 ט באייר התשעט

בדרך לשימוע: פרקליטי נתניהו אספו את החומרים
ראש הממשלה נתניהו. הגיע לסיכום עם עורכי דינו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הגיעו להסכמה. פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו הגיעו לאסוף את חומרי החקירות בעניינו, ובקרוב ייקבע תאריך לשימוע לפני הגשת כתב אישום. היועץ המשפטי לממשלה הודיע בעבר כי השימוע יתקיים לא יאוחר מה-10 ביולי.

חומרי החקירה בכתבי האישום של ראש הממשלה, שהיו זמינים לאיסוף על ידי פרקליטי המעורבים בחקירות כבר מהבוקר שלמחרת הבחירות, לא נאספו על ידי עורכי דינו של נתניהו. הסנגורים מסרו לפני כמה שבועות כי אין בכוונתם לאסוף את החומרים, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה שלהם. במכתב ששוגר הערב לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, הובהר כי  "...סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע".  

נתניהו ומנדלבליט

נתניהו ומנדלבליטצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הבוקר פרסמה לשכת נתניהו הודעה, כי ראש הממשלה ופרקליטיו הגיעו להסדר זמני על תשלום מקדמה לשכר טרחתם כדי להתגבר על המכשול הראשוני של בחינת החומרים לשימוע.

עוד נאמר בהודעה, כי ראש הממשלה עומד על זכותו לקבל סיוע כספי להגנתו המשפטית, כמו כל איש ציבור, אל מול סכומי העתק שהמדינה הוציאה בעניינו. לפיכך, פנו פרקליטי ראש הממשלה נתניהו לקבל את החומרי החקירה.