"לא נחבור למפלגה נוספת לפני הבחירות"

בוגי יעלון דיבר ב'שבתרבות' והתייחס לבחירות המתקרבות: "אנחנו נפנה לכל המגזרים שרוצים להשתלב במדינה: למגזר הרוסי, לחברה הערבית שרוצה להשתלב ולציונות הדתית. יש רבנים בציונות הדתית שהצביעו לנו והם איתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/19 21:54 ג בתמוז התשעט

"לא נחבור למפלגה נוספת לפני הבחירות"
יעלון בשבתרבות, צילום: יח"צ

יו"ר תל"ם ומספר 3 במפלגת כחול לבן, ח"כ משה (בוגי) יעלון, השתתף הבוקר (שבת) באירוע 'שבתרבות' במודיעין עם עמליה דואק, כתבת חדשות 12, ודיבר על הבחירות המתקרבות, על תיקי ראש הממשלה ועל המפלגות הערביות. לדבריו, יש רבנים בציונות הדתית שהצביעו לכחול לבן.

"נתניהו מתנהג לתקשורת בדרך "ארדואניסיטית". אמר יעלון, "תראו מה הוא מעולל למערכת שלטון החוק בישראל. הופך את בית המשפט ללא לגיטימי, בשיח של שנאה ושיסוי. ובזמן שהוא עסוק בזה - אנשים מתים מזיהום במפרץ חיפה, האילתים נפגעים ובני העדה האתיופית מתוסכלים וזועמים. כי אין במדינה תוכניות ארוכות טווח, ונתניהו דואג לעצמו, ולא לאזרחים".

יעלון התייחס להקמת מפלגתו של אהוד ברק, 'ישראל דמוקרטית', ואמר כי "אהוד ברק איש רב זכויות, שמתכוון לחיבורים בשמאל". והדגיש כי "׳כחול לבן׳ בהנהגת בני גנץ, היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה". לדברי יעלון, "אנחנו נפנה לכל המגזרים שרוצים להשתלב במדינה: למגזר הרוסי, לחברה הערבית שרוצה להשתלב ולציונות הדתית. יש רבנים בציונות הדתית שהצביעו לנו והם איתנו. ראש הממשלה כשל ברגע הקריטי בהרכבת הממשלה והיה צריך להחזיר את המנדט. הייתה יכולה להיות פה קואליציה רחבה בהובלת בני גנץ, עם הליכוד ומפלגות נוספות, ללא נתניהו. אך ראש הממשלה מבזבז מיליארדים כדי להינצל מאימת הדין". 

ראשי כחול לבן

ראשי כחול לבן צילום: באסל עאווידת, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר הצהיר כי מפלגתו לא תשתף פעולה עם המפלגות הערביות: ""המפלגות הערביות אינן ציוניות. אפשר לדבר איתן, אבל הן לא ישבו איתנו בקואליציה. את ׳בלד׳ גם הייתי מוציא אל מחוץ לחוק. ׳כחול לבן׳ תייצג את החברה הערבית שרוצה להשתלב ומכירה במדינה יהודית ודמוקרטית".

עוד הצהיר יעלון כי כחול לבן לא תקיים חיבורים נוספים בבחירות הנוכחיות: "המדינה סטתה מהמסילה ואנחנו נציג תכניות בכל התחומים כדי להחזיר אותה לשם. ׳כחול לבן׳ תמשיך באותה מתכונת, לא נחבור לשום מפלגה נוספת לפני הבחירות. רק כחול לבן בראשותו של בני גנץ יכולה להחליף את השלטון".