יעלון ביקש להיפגש עם רבנים. רק שניים הגיעו

מספר 3 ברשימת כחול לבן סייר בגוש עציון ונפגש עם רבנים מקומיים בניסיון לגייס את תמיכתם. אחד מהם אמר לחדשות כיפה כי הם רצו לבחון האם במפלגה של גנץ ולפיד מבינים את הצרכים של הציונות הדתית. כחול לבן: "המפגש נועד להיות מצומצם מאד. יש הערכה עצומה בקרב רבני הציונות הדתית למשה בוגי יעלון"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/03/19 17:14 כ באדר ב'

יעלון ביקש להיפגש עם רבנים. רק שניים הגיעו
יעלון לביא והרבנים בגוש עציון, צילום: חדשות כיפה

מספר 3 במפלגת כחול לבן, משה (בוגי) יעלון, הגיע היום (ד') לסיור בגוש עציון, במהלכו תכנן להיפגש עם שורת רבנים מקומיים, אך לבסוף הגיעו לשיחה שני רבנים בלבד.

יעלון סייר בגוש עציון ונפגש עם תושבי האזור ועם נושאי תפקידים כמו מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת. לאחר שסיפק הצהרה לתקשורת נועד הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, אליו התלוו ח"כ עליזה לביא והמועמד ברשימה משה קינלי טור פז, עם רבנים מקומיים, במטרה לבחון אפשרות לתמיכתם במפלגה.

תחילה פגישתו הייתה צריכה להתקיים בנוכחות חמישה רבנים, אך לבסוף הגיעו שניים בלבד - הרב משה שפטר והרב שלמה ברין. אחד מהם אמר לחדשות כיפה כי הם רצו לבחון האם האינטרסים של הציונות הדתית יבואו לידי ביטוי באמצעות אנשי כחול לבן. גורמים המעורבים בארגון הפגישה הבהירו כי הרבנים האחרים לא יכלו להגיע ערב אירוע בלתי צפוי בו היו חייבים לקחת חלק.

יש לציין כי לאחרונה החלו במפלגתם של גנץ ולפיד לחזר אחר הציונות הדתית, בתקווה לגייס משורותיה כמה שיותר קולות שעדיין לא החליטו במי לבחור. ההערכות בכחול לבן מדברות על פוטנציאל אלקטורלי של 2 מנדטים.

ממפלגת כחול לבן נמסר: "יש הערכה עצומה בקרב רבני הציונות הדתית למשה בוגי יעלון ויעידו על כך מפגשים רבים אליהם הוזמן בשנים האחרונות. למפגש מצומצם מאד שהתקיים היום בכפר עציון יחד עם חברי רשימת כחול לבן הוזמנו מראש חמישה רבנים. אחד יושב שבעה, ומשניים נוספים נבצר להגיע כשעה לפני המפגש".

יעלון בגוש עציון עם עליזה לביא ומשה טור פז

יעלון בגוש עציון עם עליזה לביא ומשה טור פזצילום: חדשות כיפה

מוקדם יותר אמר יעלון במסיבת עיתונאים במקום כי ", גם מההיסטוריה הרחוקה וגם מההיסטוריה הקרובה יותר, שאני שותף לה מאז שנת 1992, אני שמח לראות פה בגוש עציון את ההתפתחות ואת השקט הביטחוני היחסי ,לעומת תקופות אחרות".

לדבריו, "עינינו ואוזנינו נשואות היום לרצועת עזה, שממשיכה לאתגר את מדינת ישראל ואת צה"ל. מנהיגי כחול לבן מגיעים עם לא מעט ניסיון ביטחוני- אנחנו לא מפריחים סיסמאות שווא ומדברים על כל מיני חיסולים ואולטימטומים, אנחנו מגלים אחריות קולקטיבית, במיוחד בשעות האלה. המצב הביטחוני כיום הוא תוצאה של שנה של רפיסות, אנחנו ב"כחול לבן" אומרים את זה תקופה ארוכה. חברי קבינט התבטאו בזלזול על תופעת ההצתות וידעתי שזה יוביל אותנו להמשך רקטות על העוטף. כשאין מענה נכון הרקטות מגיעות גם לגוש דן ולמשמרת".

עוד הוא אמר כי "כבר הוכחנו בעבר שחיסלנו את טרור המתאבדים וטרור הסכינים, הבאנו שקט. היום אנחנו שוב שומעים ביקורת מסוימת מאוד, חסרת אחריות, של חבר הקבינט נפתלי בנט, כאילו אין אחריות קולקטיבית. הוא מוציא תמלילים וסטנוגרמות, הוא המדליף! התמלילים האלו חלקיים מאוד, מתמקדים בבני גנץ וביעלון וחותרים תחת ראש הממשלה ותחת מדיניות הקבינט- תראו לאן הגענו! מדובר באיש ילדותי, חסר אחריות, מסוכן. אני מצפה מביבי יעיף אותו בתגובה על התנהגות מופקרת ופוחזת כזו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן