המפלגות הערביות סיכמו - רצים ביחד

ארבע המפלגות המייצגות את המגזר הערבי, שהתפצלו בבחירות האחרונות ורצו בשני ראשים, התגברו על חילוקי הדעות וסיכמו על ריצה משותפת. זנדברג: "יכול להביא לניצחון השמאל. הרב אמסלם: "בזמן שאצלנו עסוקים בוויכוחים בצד השני, מתאחדים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/06/19 11:19 יז בסיון התשעט

המפלגות הערביות סיכמו - רצים ביחד
איימן עודה, יוביל את הרשימה המשותפת, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

יש מקומות שיודעים להתאחד. ארבע מפלגות המגזר הערבי, חד"ש, תע"ל, רע"ם ובל"ד, הודיעו כי סיכמו באופן עקרוני על ריצה משותפת בבבחירות הקרובות. כך דווח בחדשות 12.

כזכור, המפלגות הערביות, שרצו ברשימה המשותפת בבחירות 2015, והגיעו להישג שיא של 13 מנדטים, התפצלו לקראת הבחירות האחרונות ורצו בשני ראשים - חד"ש-תע"ל ורע"ם-בל"ד.

סוכם כי מי שיעמוד בראש הרשימה הוא יו"ר חד"ש, איימן עודה, שעמד בראשה גם בבחירות 2015, שאר הנושאים, כמו חלוקת המקומות ברשימה והסכמי הרוטציה בין המפלגות, טרם נסגרו סופית, אך דווח שנותרו פרטים אחרונים בלבד, והם ייסגרו בימים הקרובים.

חברי הרשימה המשותפת מוצאים מהאולם

חברי הרשימה המשותפת בכנסת הקודמתצילום: פלאש 90. גיל יוחנן

"תוצאות הבחירות האחרונות היוו מכה קשה למאמץ הפוליטי שלנו בחברה הערבית, דבר המחייב את כולנו להפקת לקחים. אחת המסקנות הברורות - היא השיבה לרשימה המשותפת", אמרו במפלגות הערביות.

בבחירות האחרונות הביאה רשימת חד"ש-תע"ל 6 מנדטים, ורע"ם-בל"ד השיגה ארבעה. חברי הכנסת של המפלגות תמכו בפיזור הכנסת ובהליכה לבחירות, לאחר שהבינו כי יוכלו לנצל את ההזדמנות ולהתאחד מחדש, מה שצפוי להביא להם מנדטים נוספים.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, בירכה על ההחלטה ואמרה כי היא מקווה "שיהיה בכך להעלות את שיעור ההצבעה. מרצ מחויבת לשותפות פוליטית יהודית-ערבית שבה התחלנו בבחירות האחרונות. זה הדבר האחד שנמצא לגמרי במגרש של השמאל שיכול גם לתת תשובה ניצחת לגזענות ולפירוד, וגם להביא לניצחון השמאל בבחירות".

גם  יו"ר תנועת עם שלם, הרב חיים אמסלם, הגיב על הידיעה וביקש למקדה דווקא על מפלגות הימין הדתיות. "בזמן שאצלנו עסוקים בוויכוחים חסרי חשיבות על מיקום ברשימה, ובשיקולי אגו של מי יעמוד בראש", אמר, "בצד השני, מתאחדים ארבע מפלגות ערביות לרשימה אחת כדי לא לבזבז קולות. חבריי במפלגות הימין, זו קריאת השכמה לכולנו. אסור שבגלל חילוקי דעות שאינן אידאולוגיות, קולות רבים של גוש הימין ילכו לפח. זה הזמן לשים שיקולי אגו בצד - ולהתאחד".