ליברמן במתקפה פרועה על הציונות הדתית: "קיצונית וחרד"לית. המכינות הפכו למיליציות"

יו"ר ישראל ביתנו לא חסך מילים מהציונות הדתית בכנס הרצליה: "השתלטות של קבוצה קטנה חרד"לית קנאית ובמידה קבוצה שבמטאת צביעות שמשתלטת על הציונות הדתית כולה". על המכינות הקדם צבאיות: "מיליציות דתיות פרטיות, פלנגות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/07/19 09:40 כט בסיון התשעט

ליברמן במתקפה פרועה על הציונות הדתית: "קיצונית וחרד"לית. המכינות הפכו למיליציות"
ליברמן, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יוצא הבוקר (ג') במתקפה חריפה במיוחד על הציונות הדתית ועל המכינות הקדם צבאיות. ליברמן דיבר בכנס הרצליה המתקיים בימים אלו, וטען כי קבוצה חרד"לית קיצונית השתלטה על הציונות הדתית, וכי המכינות הקדם צבאיות הדתיות הפכו למיליציות בשירות רבנים.

"מה שקורה עם הציונות הדתית זו טרגדיה יוונית. בין המפד"ל ההיסטורית לבית היהודי, בין זבולון המר לסמוטריץ' אין דבר משותף. זאת השתלטות של קבוצה קטנה חרד"לית קנאית ובמידה קבוצה שמבטאת צביעות, שמשתלטת על הציונות הדתית כולה, אני מקווה שבסופו של דבר זה ייגמר ונראה את הציונות הדתית. אני רוצה לראות ציונות דתית ולא חרד"ל". אמר ליברמן בשיחה עם העיתונאי שמעון שיפר.

שר התחבורה המיועד, בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90, גילי יערי

"מה שצריך לעשות, ונדרוש זאת בממשלה הבאה, זה לנתק בין משרד החינוך לבין המכינות הקדם-צבאיות" הוסיף שר הביטחון לשעבר. "אנחנו בפירוש רואים תהליך שמתפתח לכיוון מליציות פרטיות". "משרד החינוך הפך חרד"לי לחלוטין, במיוחד תחת הנהגתו של הרב פרץ. חייבים להקים ממשלה רחבה עם הליכוד, ישראל ביתנו וכחול לבן. בשלב הזה לא נסכים לחרדים והאיחוד הלאומי".

"יש פה תופעה מדהימה בנוגע למכינות הקדם-צבאיות הדתיות", הוסיף ליברמן. לדבריו, "אני הייתי חלק ממי שהקים את המערך הזה ב-97' עם זבולון המר ואיציק מרדכי, ואני רוצה להגיד בנושא הזה דברים קשים: מכינות קדם-צבאיות דתיות הכינו שורת לוחמים טובים ואמיצים ואני מקווה שהן ימשיכו לתפקד: אבל מה שקורה היום עם מכינות דתיות קדם-צבאיות מתפתח לכיוון מיליציות דתיות פרטיות, מן פלנגות".

ליברמן אמר כי הוא מזהה תהליך שבו "מטפחים חיילים שהכפיפות שלהם היא לא למפקד הצבאי הישיר אלא לסמכות רוחנית, לרב, זה דבר מסוכן, זה לא יכול להיות". לדבריו, "הרב לווינשטין שאומר לפני התלמידים על שירות נשים 'אז מה אם תהיה מפקדת פלוגה, שיגעו לנו את הילדות, הן לא יהיו יהודיות בקצה' - זה מדהים".