הרב פרץ מגיב לליברמן: "מעמיק את הקיטוב. עבר זמנך"

שר החינוך מגיב לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, שכינה את המכינות הצבאיות "מיליציות בשירות רבנים": "לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם צבאיות. ליברמן, שחרר אותנו, עבר זמנך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 09:46 כט בסיון התשעט

הרב פרץ מגיב לליברמן: "מעמיק את הקיטוב. עבר זמנך"
הרב רפי פרץ, צילום: מירי שמענוביץ

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מגיב הבוקר (ג') לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שאמר כי המכינות הקדם-צבאיות הדתיות הפכו למיליציות בשירות רבנים, ולהשתלחותו בציונות הדתית: "לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם צבאיות", אומר הרב פרץ. "כמי שהקים את אחת מספינות הדגל בעצמונה, וגידל אלפי נערים לתרומה והתנדבות עבור המדינה, אני אומר לליברמן: שחרר אותנו, עבר זמנך. אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך, בזמן שהחברה הישראלית זקוקה לאחדות וריפוי הקרעים אתה רק מלבה אש ומעמיק את הקיטוב".

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם-צבאיות, דני זמיר, אמר בתגובה לדבריו של ליברמן: "מועצת המכינות הקדם צבאיות, מצטערת על דבריו הבוטים של ליברמן.  המכינות ימשיכו לחנך את תלמידיהן ובוגריהן לשירות משמעותי מגשים ומוביל, בצבא ובחיים האזרחיים במגזר הציבורי והחינוכי, ולהתיישבות בפריפריה החברתית והגאוגרפית. זאת ועוד ככל הנדרש לקידומה ושגשוגה של מדינת ישראל".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיבה גם היא לדברים וקראה לליברמן להתנצל: "ליברמן, תתנצל בפני כל הלוחמים האמיצים שהכפשת, ובפני הציבור האיכותי ששולח את מיטב הבנים להלחם ולשרת בקבע. ההשתלחות הבזויה בדור הלוחמים שצמחו במכינות הקדם צבאיות תרחיק ממך כל מצביע ימני".

ח''כ אופיר סופר אמר בעקבות דבריו של ליברמן: "איווט, מתי בחייך ראית דם חללים ופצועים שאתה מעז לייצר כאלה כותרות שפלות? זעקתו של רועי קליין הי''ד מהדהדת בעצמה למשמע כותרות כאלו. תתבייש".

ח"כ בוגי יעלון (כחול לבן), אמר בתגובה לדברי ליברמן: "מדינת ישראל זקוקה למנהיגות מאחדת, ולא כזו שמבססת את כוחה על שיח של שנאה כנגד ערבים, חרדים או ציונים-דתיים".

איש קטן? יעלון

מנהיגות מאחדת. יעלוןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

‏ח"כ ניר ברקת (ליכוד): "ליברמן בחר בשיסוי מול המגזר החרדי וכעת מול המגזר הממלכתי-דתי. כך לא נוהגים.
‏הדרך חייבת להיות של חיבורים ואחדות בעם, וזאת למרות השונות המאפיינת את עם ישראל על כל גווניו ודעותיו".

ליברמן אמר הבוקר בכנס הרצליה: "יש פה תופעה מדהימה בנוגע למכינות הקדם-צבאיות הדתיות. אני הייתי חלק ממי שהקים את המערך הזה ב-97' עם זבולון המר ואיציק מרדכי, ואני רוצה להגיד בנושא הזה דברים קשים: מכינות קדם-צבאיות דתיות הכינו שורת לוחמים טובים ואמיצים ואני מקווה שהן ימשיכו לתפקד: אבל מה שקורה היום עם מכינות דתיות קדם-צבאיות מתפתח לכיוון מיליציות דתיות פרטיות, מן פלנגות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן