אדלשטיין נגד ברק: "ראש הממשלה הכי תבוסתני וכושל שהיה פה"

יו"ר הכנסת נשא דברים בפתיחת כנס הרצליה, והתייחס ליוזמה לביטול החוק לפיזור הכנסת - "הביטול טרם בוטל, עוד לא איבדתי סופית את התקווה", לחזרתו של אהוד ברק לחיים הפוליטיים, וליחסי מערכת המשפט עם הפוליטיקאים. ברק בתגובה: "אדלשטיין - קצין המבצעים לחילוץ נתניהו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/06/19 16:48 כז בסיון התשעט

אדלשטיין נגד ברק: "ראש הממשלה הכי תבוסתני וכושל שהיה פה"
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הבוקר בכנס הרצליה, צילום: גלעד קוולרצ׳יק

"‏אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכי תבוסתני וכושל שהיה למדינת ישראל". כך אומר היום (א') יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (ליכוד). לדבריו, "ברק רוצה שנחזור לקונספציה של ויתורים - כך הגענו לאינתיפאדה השניה. מה רוצים? לעשות עוד ויתורים ולהגיע לאינתיפאדה שלישית? אני מקווה שהוא לא יעבור את אחוז החסימה". את הדברים אמר יו"ר הכנסת במושב הפתיחה של כנס הרצליה השנתי, שנפתח היום.

בתגובה לדברים כתב אהוד ברק בטוויטר: "יו"ר הכנסת ממשיך להיות קצין המבצעים לחילוץ החשוד מבלפור. לא טובת המדינה או שמירה עליה כמדינה יהודית ודמוקרטית לנגד עיניו, אלא קומבינה חנפנית שתביא אותו אולי למשכן הנשיא. אבדן הממלכתיות כבר אמרנו? חייבים לוודא שזה לא קורה".

אהוד ברק

אהוד ברק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על היוזמה שלו לביטול הבחירות אמר: "הביטול טרם בוטל, ולא במקרה שלא ראיתם הודעות מתלהמות מאף צד. ההערכה שלי שאם לא נצליח להגשים את היוזמה שלי, אחרי 17.9 בדיוק אותם שחקנים ישבו סביב אותו שולחן ויצטרכו לדבר על הנושאים שהם כרגע מסרבים לדבר עליהם.
עדיף היה למדינה שלנו ולציבור כולו לסכם את הדברים כבר עכשיו ולחסוך שלושה חודשים מיותרים ומיליארדים. לפחות אוכל להסתכל על עצמי במראה אחרי ה-17.9 ולדעת שניסיתי. עוד לא איבדתי סופית את התקווה, כי בכל זאת לפעמים השכל הישר גם צריך לעבוד. הרי מי מבטיח שלא יהיו בחירות גם בפעם השלישית?".

על יחסי שלוש הרשויות אמר אדלשטיין: "הגיע הזמן לעסוק בהפרדת רשויות. הממשלה לא רואה את הכנסת ממטר ורואים את התוצאות. בכנס לשכת עורכי הדין הצעתי בפומבי ישבתי לצד הנשיאה הקודמת נאור והצעתי להקים פורום בניסיון ליצור הידברות. אני עדיין מחכה לתשובה. אני מוטרד משיח של די 9, זה לא השיח שלי. אבל אני גם לא בגישה של כל מי שאומר שצריך לעשות רפורמות או להידבר - הופך מיד לפאשיסט ואויב הדמוקרטיה".