המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הניסיונות של אדלשטיין

בכחול לבן משוכנעים שמדובר בספין, כדי להסתיר את הכישלון של נתניהו בהרכבת ממשלה בבחירות האחרונות. במפלגת העובדה אומרים כי הדבר כלל לא אפשרי, אך בליכוד ישקלו בכובד ראש את ההצעה של יו"ר הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/19 21:00 כב בסיון התשעט

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הניסיונות של אדלשטיין
"ספין שנועד להסתיר כישלון" | גנץ ולפיד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במפלגת כחול לבן מיהרו להגיב הערב (ג') לפרסום בחדשות 12, לפיהן יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין פועל לביטול קיום בחירות חוזרות. במפלגה של גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי בטוחים כי מדובר בספין שנועד להסתיר את אי הצלחתו של בנימין נתניהו בהקמת ממשלה, לאחר הבחירות לכנסת ה-21.

"עוד ספין שנועד להשכיח מהציבור שנתניהו נכשל בהקמת ממשלה", אומרים בכחול לבן. "העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות. נתניהו מבין שהוא עומד להפסיד את הבחירות ומחפש עכשיו פתרונות קסם. אנחנו הולכים לבחירות ובני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל".

שר החינוך, הרב רפי פרץ אמר הערב כי ביטול הבחירות משמעותם ביטול הקיצוץ בתקציב החינוך. "אני מברך ותומך ביוזמה שתחסוך מיליארדי שקלים למשק ותסייע ליציבות השלטונית במדינת ישראל".

שר האוצר, משה כחלון הגיב אף הוא על הפרסומים השונים ואמר כי הבחירות הקרובות מיותרות, יקרות ומזיקות למשק. "כל יוזמה שתביא לביטולן מבורכת".

גם יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איציק שמולי הגיב לניסיונות של אדלשטיין ואמר כי ביטול הבחירות הוא מעשה לא אפשרי משפטית ולא כשר מוסרית. "כיו״ר סיעת העבודה אני מודיע כי בכוונתנו להתנגד לכל מהלך מסוג זה, שמטרתו ההישרדות האישית של נתניהו".

בסיעת יהדות התורה אמרו: "כפי שהודענו בעבר, הבחירות החוזרות מיותרות ובזבזניות שנגרמו בגלל גחמה של איש אחד. אין לנו כל בעיה להתמודד שוב בבחירות ונדע להוכיח את כוחנו בעזרת השם. אם נידרש לביטול הבחירות - נבחן מי ומי השותפים הפוליטיים במהלך כזה ורק לאחר מכן נכריע".